2006-02-09

Snart på väg !


God morgon !

Hur har ni det där ute i landet ? Måste ju faktiskt säga att det var många år sedan vi Stockholmare fick uppleva en sådan här lång period med snö.

Om jag minns rätt
har vi haft mer eller mindre snö sedan nyår och det tillhör ju inte direkt vanligheterna. Visst kan jag förstå att en del inte är så glada över all snö och de problem det kan innebära, men samtidigt vill jag nog påstå att det är bättre med lite kyla & vit snö än grått, trist och blött vinterväder.

Så, idag bär det av... Kick-Off med jobbet och jag tillbringade en del av kvällen i går med att packa resväskan. Upptäckte då att jag faktiskt knappt har några egentliga vinterkläder, visst har jag en del frilufts-kläder som absolut tål att användas i skog & mark vid t.ex. scout-sammanhang men eftersom vintrarna här i Stockholm, som sagt, varit så dåliga i flera års tid och eftersom jag sällan eller aldrig åker till fjällen så var det ändå lite svårt att packa.

Fick ihop en väska full med kläder till slut och det är väl bara att hoppas det räcker... annars får jag väl se till att boka en fönsterplats i baren på stället där vi ska vara. Vi ska för övrigt åka buss till Säfsen och av naturliga skäl (bussolyckan för någon vecka sedan) dök väl en del frågor upp på jobbet, vilket i sin tur resulterade i ett mail under gårdagen om att våra bussar självklart kommer att ha säkerhetsbälten på alla platser och att det är obligatoriskt att använda dem under resan.

Jag ska väl ta och sätta igång att jobba nu, men jag lär få anledning att återkomma på måndag igen och berätta mer om vår resa och hur den avlöpte. Som ni kanske förstår kommer jag nog inte åt någon dator de närmaste dagarna och jag får därför redan nu passa på att säga...

Ha en riktigt skön helg !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad roligt att "hitta dej" igen =) Det här blir nog jättebra - jag kikade runt lite och det ser väldigt ordnat och fint ut. Tummen upp!
Kick-offen låter riktigt rolig - jag hoppas att det blir alla tiders. Annars finns ju alltid baren, som du sa ;o)

Ha det så härligt i fjällen och glöm inte bältet !! Ska bli spännande att läsa om eskapaderna (och träningsvärken!!) på måndag.

Kram kram
Amo

Anonym sa...

Trevlig helg till dej gubben !!
Hoppas du får det riktigt skojigt.

kram kram