2006-02-13

Dagbok från en Kick Off


God morgon !

Som tidigare utlovat tänkte jag försöka berätta lite om den otroligt trevliga och roliga "lilla" resan jag var på med jobbet från i torsdags kväll till i söndags. Eftersom jag inte får det att fungera ordentligt med fler bilder (över 80 stycken) här i själva bloggen så kommer jag lägga upp dem i ett eget galleri hos Fotopic.net - Se länken här till höger.

Torsdag
Efter att ha samlats utanför kontoret vid 18-tiden begav vi oss iväg i bussen mot Säfsen och efter drygt 3 timmar, inkl. några väl planerade kiss- och rökpauser, var vi framme och kunde checka in i våra stugor. En god måltid stod också och väntade på oss, vilken avnjöts innan det var dags att gå ner till våra respektive stugor för att lämna av alla prylar. Därefter väntade baren med kall öl, goda drinkar och lite livemusik från en pytteliten scen. Kvällen (natten) avslutades för min del kl. 02.00.

Fredag
Alarmet i min mobiltelefon drog som som planerat igång 07.00 och efter en god frukost (kaffe, juice och 4 mackor) var det så dags att klara av förmiddagens konferanspass. Efter en god lunch väntade sedan bussar utanför receptionen och dessa körde oss till någon av de aktiviteter vi kunnat välja mellan. Valet stod mellan slalom, längdskidor, skoterkörning, fiske och ridning.

Självklart valde jag slalom, visserligen hade jag inte åkt skidor på minst 12 år men nu var det minsann dags att prova ! Sagt & gjort, skidor & stavar samt pjäxor hämtades raskt ut och sedan var det bara att ta sig till liften och åka upp. Tog en lite lättare pist första åket men sedan var det bara att "stå på", konstigt att kunskapen sitter kvar än trots att man inte åkt på länge.

Efter några timmars suverän skidåkning var det så dags att åka tillbaka till hotellanläggningen och en efterlängtad AFTER SKI. Väldigt trevlig stämning var det och efter någon drygtimme där väntade en snabb dusch och därefter gemensam middag med efterföljande disco/party i baren. Även denna kväll (natt) avslutades kl. 02.00.

Lördag
Upp 07.15, snabb dusch, frukost och sedan konferanspass hela förmiddagen. Efter lunch var det dags för Teambuilding och vi kördes därför upp till skidbacken där vi delades in i olika lag. Lagen fick gå en bana i backen och genomföra olika kontroller (uppgifter) där det gick ut på att samarbeta. Efter avslutade kontroller utsågs ett antal finalister och innan de gjorde upp om 1:a platsen fick fick lite grillad korv och varm choklad (och lite Jägermeister för dem som varit smarta).

Finalen avgjordes med en tävling i snowracer-slalom och det vinnande laget såg riktigt glada ut efter målgången. Efter detta väntade bussarna på att köra oss tillbaka till hotellanläggningen där det, precis som vanligt, var uppdukat för After Ski i baren. Återigen ett par timmar där innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens STORA FEST.

Samling i receptionen kl. 19.30 och därefter ett gemensamt, långt fackeltåg (vi var drygt 200 deltagare från hela Norden inkl. Lettland & Litauen) bort till den stor s.k. "Ladan" vilken för kvällen var iordningställd till en riktig festlokal med en stor scen. Efter middagen satte ett band (4 tjejer + en manlig sångare) igång och spelade en hel del bra musik en stund, när de spelat klart övergick man till mera musik fast då via ett par CD-spelare vilka hanterades av en av de killar som höll ihop själva resan. Det blev en mycket trevlig tillställning och denna natt avslutades för min del vid 3-tiden.

Söndag
Upp halv 8... lite svårare att komma upp denna morgon men efter dusch & frukost så bar det av direkt till skidbacken igen för en sista omgång skidåkning under förmiddagen. Riktigt härligt & soligt väder även denna söndag och åkningen fungerade, trots viss "trötthet & huvudvärk", perfekt. Efter lunch i backen hann jag åka några omgångar till innan det var dags att, för sista gången, åka tillbaka till hotellanläggningen. Där väntade packning av våra väskor, lastning i bussarna igen och till slut avfärd mot Stockholm, dit vi anlände vid 17-tiden.

Sammanfattningsvis en riktig kanonresa och verkligen en bra Kick Off, nu väntar jag bara med spänning på den kommande helgen när mitt s.k. Team på jobbet ska få åka upp till Lycksele på skotersafari... men mer om detta i början av nästa vecka !

Hoppas ni tycker det var lite kul att läsa lite om detta, vill ni se bilder så är det, som sagt, bara att använda länken här till höger.

Ha en fortsatt bra dag !

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅåh, jag vill också åka och bilda team!
Låter som en både kul och intensiv omgång.
Se nu till att vila ut dig innan den kommande helgen!!
Och du, Hjärta på dig!
=)

Anonym sa...

Det lät verkligen som en TOPPENSKOJ helg ! Jag är helt fängslad här och såååå sugen på en skidsemester. Vi har en backe här vid Hallandsåsen, men jag tror inte att den erbjuder riktigt lika bra backar och snö som uppåt landet - där är väl ändå lite mer av den riktiga varan så att säga och det blir roligare åk då ;o)

Så skoj ni måste ha haft !!! Men man blir rejält trött efter en sån Kick-off...inte bara av skidåkningen =) *hihi* Intensivt men roligt och man blir lite mer "sammansvetsade" efter lite såna avslappnande aktiviteter ihopa.

KUL att få läsa hur ni hade det!!!
Hoppas ni har det minst lika skoj på skotersafarin. Ser fram emot att läsa om den efter helgen.

Nu ska jag nog ta o gå o knyta mej...har haft en lugn, men mysig kväll vid teven med en gigantiskt godisskål och nu fastnade jag här vid datorn. Men det var det värt - för det gav mig lite tid att kika runt =)

Ha det gott!
Kram kram

Anonym sa...

Fattar inte riktigt det här, verkar som om jag tappat bort dig!
Har du tagit bort RSS-flödet till din blogg?