2006-02-08

På riktigt...

God morgon !

Dags att skriva några "riktiga" rader här i bloggen. Det mesta av tiden de senaste dagarna har bara räckt för att försöka samla ihop länkarna till mina "gamla" MSN-bloggvänner.

Jag är väldigt glad för att många av er hängt med över hit till Blogger och jag hoppas att stämningen här kan bli minst lika trevlig som det varit på MSN Spaces.

I övrigt har det, som jag skrivit i gamla bloggen, varit fullt upp här på jobbet. Projektet jag arbetar i "gick i drift" för en vecka sedan och just nu håller jag på att slutföra några av de restpunkter som blev kvar då.

Tanken är att detta ska vara klart till den 15:e februari och sedan ska nästa projekt ta vid, ett som sannolikt kommer pågå fram till årsskiftet och som jag givetvis hoppas få bli deltagare i.

I morgon torsdag är det då äntligen dags för Kick-Off på mitt ordinare jobb, som jag berättat tidigare ska vi åka till Säfsen i Dalarna och det ser ut att kunna bli en riktigt rolig och givande resa. Enligt programmet så kommer det finnas både seriösa konferenspass och, inte helt oväsentligt, en hel del andra mer avkopplande programpunkter såsom slalomåkning, skoterkörning och After Ski.

Var uppe på vinden där hemma i går kväll och letade fram en lämplig väska att packa i, brukar ju inte få möjligheten att resa så ofta och därför låg den naturligtvis längst in, bakom en massa annan "bråte" vilket gjorde att jag nästan fick agera bergsbestigare för att ta mig fram till väskan och få ner den från vinden.

Dessutom kommer jag ju ha nytta av den nästa vecka också, då är det ju dags för min andra resa (skotersafari i Lycksele) som jag tidigare nämnt. Kan ju inte direkt påstå att man är speciellt populär hemma just nu med två resor på två helger efter varandra... men det får gå ändå.

Nehe, kanske dags att fylla på kaffekoppen och ta tag i dagens "små" uppgifter... känns bra att ha mycket att göra här på jobbet och jag hoppas nu bara att jag också kan få lite mer tid att skriva här i bloggen.

Ha en riktigt bra onsdag !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen...
Hoppas du trivs med ditt nya bloggande..
Jag måste erkänna att det känns mkt kallt och opersonligt jämfört med din msn blogg..
Kommer sakna den mkt men får kika in här då o då iaf..
Du vill nog inte höra detta men för mig funkar msn spaces riktigt bra nu.. Men många har nog tyvärr redan flytt fältet innan MSN hann bygga färdigt..
Nåja.. Hoppas du kommer trivas här och jag kikar in då o då iaf..
Varm kram
Cina

Anonym sa...

Halloj, tycker du är värd att komma ut lite vännen. Låter mycket skoj allt som du kommer vara med om den närmsta tiden. Lova att berätta mer efteråt ;) KRAM/Anna

Anonym sa...

ha det så kul på kick-offen din!!

Anonym sa...

Vad kul det låter!! men du - lova att att ta det lugnt med skoteråkandet....ge dig inte ut på isar som inte håller o så;)

kram/ M