2008-06-05

Tid att andas...

Jag har rymt från kontoret idag... ut i solen för tid att andas... sitter på en bänk... vid ett bord... och är omgiven av fåglarnas intensiva kvittrande från det närliggande skogspartiet...

Det är alldeles stilla... kameran ligger bredvid mig och väntar... en hackspett flyger fram och tillbaka över platsen jag sitter på... och jag ANDAS... låter lugnet sjunka in i själens alla vrår...

Just den här sortens ensamhet... totalt avkopplad från allt... ger mig så enormt mycket.. och jag njuter i fulla drag...

Jag ska strax stänga av datorn... låta bokstäver och ord vila... låsa bilen och bege mig in i den lummiga, gröna naturen... njuta av varje steg mot stigen som kommer föra mig allt djupare in i skogen... till en annan sorts värld...

Jag ska låta tankarna vila... insupa skönheten i det som omger mig i detta nu... och styr mina steg längs stigens snirklande krökar... att få några timmar att andas... kanske också känna livet...

Kanske stannar jag kvar här... kanske glömmer jag vägen tillbaka... kanske är det här jag hör hemma... nära naturen...

//Tierra


Foto: Tierra

6 kommentarer:

Gisan sa...

Njut Vännen i fulla drag. Det gör du alldeles rätt i. Naturen är den bästa medicinen för sargade själar. Kramar...

Anonym sa...

Vad härligt det låter....Njut jättemycket! I bland är ensamheten helt fantastisk och ett ställe att vila i...men i bland rena helvetet när ångesten har flyttat in.
Konstigt att det kan vara så olika? Idag njuter jag också, känner mig också till freds i lugnet!
Nu passar vi på att andas! Kram till dig! / Borthy

Anonym sa...

låter härligt vännen!
ha en trevlig nationaldag och
helg. kram.

Ella sa...

Så vackert... nästan som att vara där med dig.
Hoppas du fick den stillhet du behövde.

Anonym sa...

låter såååå härligt!!! Men hoppas du hittar tillbaka;) Det är inte så lätt att leva på naturen....harsyra och granskott mättar inte så länge.
kram kram

Anonym sa...

Härligt med Din egen oas! Se till att få vistas där så ofta du kan så du får känna vila och ANDAS. Vi behöver alla den där oasen, där vi känner oss extra bra till mods och kan slappna av.
I morgon gäller det för oss...sonen som ska ta studenten. Ska försöka fixa nån bild som kan visa hur det funkar här.

HA DE GOTT hälsar vännen Socrate