2008-06-16

Dessa fantastiska män...

Egentligen... egentligen skulle jag bara cykla iväg en stund på egen hand... med kameran i ryggsäcken... få lite tid för mig själv... lite uppiggande och frisk luft under en tur ute på det närbelägna Järvafältet...


Men jag fastnade redan ute vid Barkarby flygfält... för där pågick det modellflygdagar... och det var verkligen så kul... att få se alla "dessa fantastiska män med sina flygande maskiner"...


Människans allra högsta dröm... sägs vara att lära sig flyga... och i brist på egna vingar... finns det uppenbarligen folk (över 99% killar/män) som lägger ner en rejäl summa... på dessa underbara modellplan.


Enligt speakern... var det en av de norska deltagarna... som lagt ner hela 150.000 norska kronor på sin modell... och det var ju minsann ett imponerande bygge med bl.a. dubbla jetmotorer á 25.000 kr/st !!


Man brukar ju säga att enda skillnaden mellan små barns leksaker... och vuxna mäns... är priset... och det stämmer ju verkligen i dessa fall... t.o.m. mina intressen känns "billiga" i förhållande...

Cykla var det jag skulle... jo, hann med det också... även om turen blev lite kortare än planerat... både p.g.a. modellflyg-planen... men också för att det kom en riktigt rejäl (och väldigt lokal) regnskur.

Nu... är det dock dags för lite kaffe... och sen ev. lite arbete...

//Tierra


Foto: Tierra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka häftiga flygande åkdon.
150 000:- !!! 8 månaders lön för "en annan" . WOW! Givetvis hade han fördelat det över en längre tid men ändå...
Läckra bilder - man fattar att du fastnade med både blick, cykel och kamera.

Hoppas helgen varit angenäm.
Angående min cyklande dotter så tycker hon att nu kan hon så nu har det varit lite ointressant ett par dagar. Får på det igen i kväll.
HA EN FIN VECKA
önskar vännen Socrate

Anonym sa...

Vilka häftiga grejjer! Tror alla, inte bara män som passerat där på sin promenad hade stannat och tittat för det där är ju verkligen något utöver det vanliga!
He he ..inte tycker jag att dina intressen är direkt billiga och då menar jag inte i pengar :-D! Du är grym med din kamera och ditt skrivande! Kram

Anonym sa...

Verkligen fina flygplan måste jag säga, det ser ut som du hade en fin helg..//magnus

Anonym sa...

Instämmer med vännen Socrate! WOW! Men vad väldigt stora de var! Trodde modellflygplan var lite mindre. Inte vill man krascha med en sån på fel ställe....inget ställer förmodligen....
Hur gick det för festivaldottern? Och tältet?
kram