2008-06-12

Pusselbitar...

Ibland blir man allt lite förvånad... men samtidig glad... som när en oväntad kommentar... från en pålitlig vän dyker upp... någon som nog länge funnits i bakgrunden... och följt ens resa... men av olika skäl inte tidigare visat sin närvaro...

Jag hör av mig snart min vän... det kan jag säga redan nu och tack för ditt stöd... jag har inte många vänner IRL... men du tillhör dem jag värdesätter högst... och jag vet så väl hur mycket du själv fått gå igenom... Jag ringer vilken dag som helst ;-)

Ja... på något sätt ska väl pusslet gå ihop... alla bitar hitta sin givna plats... ibland tar det en ganska lång stund att hitta både biten och platsen... men med tålamod och vilja... så går det ju nästan alltid vägen...

Dessutom... alla pussel är ju inte bara tvådimensionella... alla riktningar finns... höger, vänster... framåt och bakåt... uppåt och tyvärr ibland också neråt...

Jag har lagt mitt pussel ganska länge nu... men bilden börjar klarna betydligt... och det underlättar också... när man ibland får hjälp att lägga ännu en bit på rätt plats...

Nu väntar kaffekoppen... och sen lite frisk luft... jag får väl passa på medans solen lyser igen... man vet aldrig hur länge...

//Tierra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tierra, du vet väl hur det är med pussel? i vissa pkaet är det 4-5 bitar och det tar ju inte läng tid, kanske 30 sekunder, men i vissa andra paket finns det ju flera tusen bitar och det säger ju sig själv att det längre tid..man kan kanske säga att livet är som ett pussel..vissa bitar hamnar rätt med en gång, andra bitar passar någorlunda och får läggas om..livets pussel blir nog inte helt färdig, det är bitar som kommer till hela tiden och som passar eller som får läggas om eller som man lägger och anpassar sig till att det passar, det är då man kan gå vidare och lägga nästa bit.

ha det bra min vän//magnus

Gisan sa...

Så skönt att läsa att du börjar få ihop ditt livspussel. Du förtjänar att få ljusa dagar nu! Kramar...

Viktor Persson sa...

det finns inget pussel, det är bara en ide, hihi, det var kul att läsa din blogg.