2008-05-05

Uteliv...

Här sitter jag igen... genomförkyld och ganska trött... kanske till och med lite feber... men det går nog över snart hoppas jag... det är inte ofta jag är sjuk... men just nu är jag nog tyvärr ganska ynklig... som alla män när de är sjuka ;-)

Det har varit en intensiv långhelg ute i skog & mark... men det var det värt... och jag har, trots att förkylningen bröt ut under natten mot lördag, verkligen fått möjlighet att ladda batterierna lite...

Vi hade också tur med vädret... större delen av tiden slapp vi regnet och det kom nog egentligen bara lite grann... under eftermiddagen i fredags... även om det såg ut att bli riktigt fint på morgonen... som synes på bilden här ovanför... strax efter 06:00...

När man är ute så här... ja, då får man bo lite primitivt... men det var en härlig känsla att ligga där... sent på kvällen, i mörkret... och titta upp mot en alldeles stjärnklar himmel... och alla... verkligen ALLA... stora och små stjärnor... DÅ inser man sakernas och tingens betydelse... och hur liten man verkligen är...

Helgen handlade inte bara om att gå omkring med ryggsäcken på ryggen... nej, det fanns också annat som hände... som en massa kontroller med t.ex. eldning, skytte eller kluriga pussel... allt för att ytterligare förhöja deltagarnas humör och intresse...

Dessutom "råkade" vi ju passera den välkända museijärnväg mellan Mariefred och Läggesta... och vad passade då bättre än en liten tur in till Gripsholms Slott på lördagseftermiddagen... och lagom till att vi kom dit... så bröt solen fram och vi fick en härlig vårkväll... och massor av god mat... inte helt fel ;-)

Och som ett sista litet trevligt evenemang... inför den kommande nattvandringen... arrangerades också en liten "konstutställning" i slottsparken... och det här är ett av de sju bidrag som deltog...

Det var en kort liten sammanfattning av helgen som gick... och jag ska nog strax packa ihop mina prylar här på jobbet, åka hemåt och bädda ner mig i sängen igen... för jag behöver nog både kurera min förkylning... och försöka ta igen lite av den förlorade sömnen från helgen som gick...

//Tierra


Foto: Tierra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter! Ja inte att du är sjuk men allt det andra! Tror minsann att ni varit i mina uppväxt-trakter! Visst är det vackert! Krya på dig! kram

annatje77 sa...

Känner igen det där fenomenet ;)
Ni män blir så ynkliga då ni är sjuka....hihihi.
Nåja, krya på dej!!!!

Låter ändå som om helgen varit härlig.

Anonym sa...

Härliga bilder och trots förkylningen så låter det ju jättemysigt.
Hoppas du kryar på dig snart
Kram Annelie
http://rospinglan.blogg.se

Gisan sa...

Tack för att du delar med dig av så underbara bilder! Krya på dig ordentligt så du snabbt kan komma ut och njuta av värmen igen. Kramar...