2008-05-23

Letar och läser...

Listan är lång... punkterna många... och jag letar, söker mig fram på nätet... juridiska regler, blanketter och dokument...

Många punkter som måste bockas av... och en del till synes nästan helt omöjliga att lösa... som t.ex. att hitta ett nytt boende... det är minsann ingen lätt uppgift här i Stockholm... men jag får väl försöka lösa det temporärt...

En annan jobbig punkt... som kommer kräva uppbådande av både mod och kraft... är att nu, till slut... berätta för alla nära anhöriga, släkt... och ev. vänner... alla de som bara sett den till synes perfekta fasaden... det hårda skalet som nu slutligen brustit...

Jag måste ta mig vidare nu... för min egen skull... och egoistiskt fokusera på att skapa ett liv jag vill ha... och det gör fortfarande ont och skrämmer...

Kanske är det också så... att det först nu... går att begripa mycket av alla de ord, meningar och texter... som fyllt dessa sidor...

Ledsen att jag är så kass på att lämna kommentarer hos er andra för tillfället... men som ni säkert förstår... går nästan all min kraft åt till annat just nu... tyvärr...

Helgen står för dörren... och jag kan bara hoppas... att den denna gång innebär en lite lugnare tid... jag avslutar med att säga...

Ha en trevlig helg !

//Tierra

12 kommentarer:

Monkan sa...

Jadu...vem har sagt att livet ska vara så enkelt och lätt att leva ?
jag kan bara önska dig all lycka på vägen mot ett "nytt" liv i nytt boende...
Trillade hit av en slump, minns inte hur, men blev tagen av dina ord
ha en fin helg
Monika

Anonym sa...

Jag kan bara säga att ibland kan ett sånt "avstamp" som du nyss gjort göra att tillvaron blir enklare, spänningar släpper, jobbiga ting känns mindre jobbiga.
Fattar helt att det inte är lätt men det kan kanske i det långa loppet bli en "befrielse".
Hoppas på en hyfsat lugn helg för dig och att du "kommit till en nerförsbacke" nu.
vännen Socrate

Anna K. sa...

Åh, så enormt jobbigt! Då var det som jag trodde.....
Förstår att du går igenom en livskris just nu. Till på köpet en massa praktiskt att ordna.
Du är värd att vara lycklig. Du är en fin människa. Stor varm kram. Var rädd om dig!

Anonym sa...

Nu har du passerat en svår gräns, du har berättat öppet för oss här.
Det svåra är att säga det, då finns det ju på riktigt.

Nu är det sanningen. Kämpa nu. Jag finns här!

Ett tips jag kan ge sig är att ta dig ordentligt med tid när du skall berätta för nära och kära då det blir mycket följdsamtal.

Det går bara inte att säga det och säga hej då och gå därifrån.
Du kommer att märka att du får mycket stöd men också mycket frågor, sanna funderingar och djupa frågor du inte trodde om just den personen.
Ett sådant här förtroende från "den perfekta fasaden" DEJ leder till förtroenden åt andra hållet också.
Ta tillvara och ge det tid.
Säg att just den personen du berättat för inte skall prata om denna information du ger till andra ännu då du vill berätta personligen för era vänner.

Det var bara ett tips som jag lyckades få till bra. Kram

Admin sa...

God lördag Tierra,
Där var meningen som jag väntat på:

"Jag måste ta mig vidare nu... för min egen skull... och egoistiskt fokusera på att skapa ett liv jag vill ha... "

Fortsätt, det låter såååå bra bara och är precis det som är viktigt nu.
Önskar dig en ljus och solig helg.

Anonym sa...

Jag hoppas allt kommer kännas bra för dig.
Kram från Annelie
Rospinglan

Gisan sa...

Älskade vän. Jag läser in saker här... Önskar så det fanns något att göra. Mina tankar har du! Kramar...

Anonym sa...

Hoppas din helg varit okay. Kram

Anonym sa...

Måndag f.m
hoppas att helgen varit o.k

skickar styrkekramar

Anonym sa...

Instämmer med Borthys båda inlägg.
Hon vet ju bättre än många andra vad det innebär och hennes tips är värda att ta till sig.

Mina tankar går till dej nu och framöver.
Ha en bra vecka! - vännen Socrate

Anonym sa...

Hälsning från en som vet hur jobbigt det är att gå vidare, men som också vet hur bra det blir efteråt när man vågat gå sin egen väg :-)
Salve!

Anonym sa...

Oj har inte varit med i bloggsvängen på ett tag! Instämmer helt i Borthys kommentar!!! Ta ett steg i taget och gör det som rätt för dig inte det du tror andra vill ha.....
stor kram