2008-05-15

Driver omkring...

Rör mig sakta... driver runt i ett nästan folktomt centrum... butiker som håller på att öppna... restauranger som förbereder måltider inför lunchtimmen... dofterna når min hjärna...

Runt, runt... utan mål eller mening... rastlös och med ett värkande band runt min panna... passerar jag HM-butiken för 4:e eller 5:e gången...

Kanske försöker jag bara få timmarna att gå... nå till kvällens mörker och sömnens lindrande värme snabbare...

Otillräcklig... oförmögen att se riktigt klart... trött, slut och körd i botten... sysslolösheten tär på redan utslitna reserver... och jag tar ännu ett varv runt i centrum... som nu börjar fyllas på med allt fler och fler... volymen ökar av deras steg mot golvet...

Söker mig utanför igen... den kyliga luften slår mot ansiktet... jag tänder en cigarrett... drar mig sakta tillbaka mot kontoret... och ännu några timmar utan något att särskilt att göra...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

2 kommentarer:

Gisan sa...

Många kramar till dig i din vilsenhet. Önskar så att jag kunde göra något för dig!

Anonym sa...

Man klarar inte av att vara ensam och inte mitt i allt....du beskriver det såbra. Rastlösheten som sliter och härskar.