2008-05-28

Stadsbesök...

Jo, idag har jag varit på ett stadsbesök... Nej, jag menar inte det där stora spektaklet som går av stapeln här i Stockholm med bl.a. USA:s utrikesminister och FN:s generalsekreterare...

Jag var inne i stan... bara på grund av min alldeles EGNA och alltför vanliga klantig- och klåfingrighet... och lämnade in min allra käraste ägodel... min kamera... på reparation *suck*

I ett försök att (ja, jag VET att man inte ska det) göra rent den s.k. fokusskivan... den man ser genom sökaren... så lyckades jag bara göra saken ännu värre... och den blev alldeles "prickig & repig"...

Så nu är kameran på rengöring/reparation... och jag får nog tillbaka den först i början av nästa vecka... *suck*

Att jag aldrig kan låta bli saker... att jag alltid ska lyckas med sånt där... tyvärr är det nu bara att bita i det MYCKET sura äpplet... och betala de 7-800 kronor det troligen kostar att få det fixat...

Kanske är det tur att jag har min "gamla" Olympus E-500 kvar... för till helgen är det dags för Stockholm Marathon... och då brukar jag smyga runt (som en vanlig man) på gatorna och plåta...

Passade på att ta några bilder med mobilen... när jag nu ändå hade ett ärende in till stan... och det finns många mysiga platser... även mitt i en storstad... dessa togs på Kungsholmen med omnejd...

Men jag är fortfarande sur... för att jag alltid... är så klantig...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

5 kommentarer:

Gisan sa...

Döm inte dig själv så hårt! Kramar...

Anonym sa...

Jäkla otur du hade då. Hoppas det inte blir så dyrt.

Ha en fin kväll!
Kram Annelie

Anonym sa...

Lova att fota Amonym! Hon springer ju men jag kan inte komma in då jag flyttar på lördag.
...Fast, vilken tid är det? Är det på eftermiddagen kanske jag kan ta en repa in och vi kan ses? Kram

Anonym sa...

Shit happens=) Ibland måste man ju få vara lite klåfingrig och prova. Lovar att många av dina klåfingrighetsstunder har slutat riktigt bra! Eller hur!!!???

Anonym sa...

Vaddå "klantig" ????????
Jag skulle hellre kalla det "synnerligen normalt mänskligt beteende".
Alla gör vi såna "klantigheter" då&då. Jag kunde säkert räkna upp 396 liknande saker jag gjort, om jag bara kom ihåg dem.
HA DET BRA och PLÅTA MED MOBILEN -
det funkar ju fint det oxå!
säger vännen Socrate