2008-05-09

Närgångna försök...

Att skaffa ett s.k. macroobjektiv till kameran... för just de där riktigt NÄRGÅNGNA bilderna... är nog en av de bättre inköpen jag gjort... nu har en helt ny och spännande värld öppnat sig...

Ni har ju sett lite sådana bilder här förut... men här kommer några till... att låta själ och sinne sjunka in i... utan vidare kommentarer, texter eller ord...














Nu ska jag snart åka hem... och stoppa in både jeans och jacka i tvättmaskinen... för man blir allt lite skitig... både på armar och knän... av att krypa runt och ta sådana här bilder...

Och med dessa bilder... solen i ansiktet och med 24 grader utanför fönstret... ber jag att få rekommendera mig... och avslutar denna vecka med att säga...

Ha en riktigt trevlig och skön helg !

//Tierra


Foto: Tierra - Bergianska Trädgården 2008-05-09

10 kommentarer:

K sa...

Helt underbara bilder som alltid!
Trevlig helg!
Kram!

stella sweden sa...

Åh..fi sakran så vackert!
Jag vill ha en egen kamera! Inte låna jämt o ständigt..jag vill ha den som min högra hand o kunna plåta när jag vill...för det är jag värd...

Anonym sa...

Jag är stum...

Andlöst vackert...

Tänk om ja kunde få använda en till min blogg...

Fantastiska!


a.

Anonym sa...

Åh älskar den rosa blomman! Är det en tulpan....bild nr 6 hur som helst!!! Så härlig!!!!!
kram på dig i solvärmen!

Anonym sa...

Tierra! Helt fantastiska bilder! De är sagolika! Jag älskar de närgångna! Vilka färger!
Vad sägs om att du gör mig helt salig och tar lite närgångna, svartvita med mycket kontrast? Har du några så jag får känna hur de känns bara? Kram

Anonym sa...

Sååå vackra bilder. Vilka färger!
Tack :-)

Ella sa...

Jag hoppas att helgen varit skön och att den bestått i mer än bara tvätt.

Kram

Anonym sa...

fantastiska bilder :)

Anonym sa...

Fantastiska bilder. Funderat på att sälja dem DYRT till nån bildbyrå eller? Kanske är för stor konkurrens nu för tiden. Oerhört fina i alla fall.
Pingsthelgen försvann som ev avlöning - smidigt värre. Skön var den i alla fall.
Nu har jag publicerat mina svar på utmaningen.
Ha de bäst hälsar vännen Socrate

Gisan sa...

Du är en fantastisk fotograf! Du förmedlar så mycket i dina bilder. Kramar...