2008-05-29

Kedjereaktion...

Bensinpriset ligger på oanade nivåer... och värre lär det bli enligt dem som vet... och det begränsar verkligen friheten för många människor... som är beroende av bilen av olika skäl...

Det ena leder till det andra... och nu har t.o.m. jag funderat på att börja cykla... till jobbet och till andra platser... i en mycket högre omfattning än någonsin tidigare...

Min nästa tjänstebil... den jag sannolikt kommer byta till nu efter sommaren... kommer vara en s.k. Flexifuel... det vill säga, den går att tanka med både bensin OCH etanol...

Etanol är ju i alla fall ca. 4 kr billigare per liter... även om bilen drar lite mer bränsle per mil då...

Men som sagt... fram tills dess gäller det att spara på alla de "dyra dropparna"... och kanske bara använda bilen till de tillfällen som är viktigast... som när man ska åka utanför stan...

Nu ska jag kanske dock inte lova för mycket... min kondition är väl milt uttryckt INTE den allra bästa... så jag får nog börja med korta turer... och bara när solen lyser ;-)

Nu är det strax lunch... och något SKA jag se till att få i magen...

//Tierra


Bilden lånade jag på nätet, fast det är en sån cykel jag har ;-)

Inga kommentarer: