2008-04-08

Urblåst och trött...

Pengarna växlade, lunchen avklarad... och helt plötsligt tog liksom luften slut... jag tappade orken... och känslorna är återigen svarta som natten... med ångest som kryper tätt intill...

Jag begriper det inte... att det ska vara så här... jag är bara så in i h-vete trött på att må så här... jag drar ner mig själv i djupet... tankarna snurrar bara runt, runt... runt...

På många sätt ett vrak... av allt jag varit och allt jag vill vara... en person som får ge minst lika mycket som att ta emot...

De ljusa stunderna har blivit alltför få... och min längtan upp till ytan... och ljuset är starkare än på mycket länge... saknaden sliter och river i mitt inre... värker...

Egoistiska ord... vassa bokstäver som skär fram spår av texter på bildskärmens yta... och någonstans där inne kämpar själen för att nå ut... till något nytt... ett annat liv...

Stänger av mina sinnen för en stund... stänger in allt i mig själv... som ett skyddande skal som inget kan tränga igenom... för det är lite för mycket nu som påverkar tingens tillstånd och känslorna...

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

..........,|)... ...|_\ I
............/|)... ...|).\ was
.........../.|)... ...|)..\ sailing
........../..|)... ...|)...\ along
........./...|)... ...|)....\ your
......../....|).... ...|).....\ space
......./...,-- -- -_...|.......\
....'\==-,,;,,;, ,;,,,,,,,-==;7~.~.~.~.~.~.~.~.~
...~.\__....__ ...__.....__/~.~.~.~.~.~ .~.~.~
...~.~.~.~.~. ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.Night Lady