2008-04-11

Rättvisemärkt... NOT!

Livet är f-n inte rättvis... livet är obarmhärtigt och orättvist... nästan alltid... det gör fruktansvärt ont att leva, ingen kan någonsin få mig att tro på att livet är lätt... någon som helst enda gång...

En del människor får stå ut och leva med värk i hela sitt liv... andra kan göra nästan vad som helst utan att känna det minsta av fysisk eller psykisk smärta... en del kan inte äta mat som alla andra utan ångest... och massor av människor får inte mat för dagen trots att de inget hellre vill än att äta... några får 2,3 eller 4 barn... och andra kämpar åratal med att få ett enda barn... som kan ge deras liv en mening och innehåll...

NEJ, kom aldrig och säg att livet är rättvist... det finns alldeles för många som måste kämpa FÖR MYCKET... för att överleva... ens den dagliga kampen... och jag vill därför tillägna alla dem dessa rader... alldeles särskilt vissa som jag känner och bryr mig om...

Antagligen har jag alldeles för lite att göra... som ens orkar tänka dessa tankar... men jag har varit ute några timmar... behövde komma UT en stund... och bland alla de röriga och komplicerade funderingarna... dök även dessa upp... åtföljda av salta och våta kinder... för att det är lite FÖR MYCKET nu...

Livet går fort... för fort... och när det snurrar som snabbast... så orkar själen inte alltid att hänga med... då blir svängningarna för stora... och då kommer mycket upp till ytan...

Jag vill vara optimistisk... jag vill vara glad och lycklig... jag vill känna närhet och värme... jag vill visa mitt riktiga jag... jag vill så otroligt mycket... men mest hela tiden... lägger livets orättvisor krokben för mig... och många, många andra...

Jag är tacksam för att jag har min blogg många gånger... för även om den ibland mest liknar en riktigt stor avfallshög... så ger den mig möjligheter att skriva, berätta och kanske beröra... att den sedan dessutom gett mig en massa goa vänner... gör ju knappast saken sämre...

Nu stänger vi nog "biktstolen" för denna gång... mina tankar & funderingar har sina mål och orsaker... och jag ska nu ta med mig dem ut i solen en stund... och skänka en extra tanke till alla dem som nu går igenom livsavgörande moment i sitt liv... liksom jag...

Ha en fortsatt bra dag och en skön helg !

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej inte är livet rättvist. Man ska väl vara glad för det man har kanske,men ibland är ju det riktigt svårt.
Så skönt att du hört av din dotter, som nu är på plats. Det är alltid skönast när man vet var man har dom (ja lite svårare för dig nu, men ändå)
Hoppas du får en riktigt fin och skön helg. SOlen har åter dykt upp här hemma =)
Kram Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Gisan sa...

Det ska du veta, att din blogg både rör och berör. Jag läser den både med både glädje och sorg. Glädjen och sorgen kommer ibland från mig, ibland från dig. Men jag är glad att jag hittat din blogg för den hindrar mig från att stagnera. Det är det sista jag vill här i livet. Kramar...

Anonym sa...

Du har ett hjärta av guld..hoppas att du har en skön söndag..kram Anna-karin

Anonym sa...

God morgon och välkommen till jobbet! Hoppas din helg varit bra! Kram