2008-04-03

Tankar om dagen...

Delvis omtumlande... delvis väldigt känslosamt... omgiven av tankar och funderingar... insikter och konsekvenser... som landar inom min kropp... nödvändiga ord med stödet i närheten... och ännu ett litet stapplande steg...

Känner mig trött och utmattad... all kraft har för en stund förbrukats för att nå lite längre... och jag tittar med mina bruna, våta ögon upp mot ljuset... som börjar hitta fram genom molnen...

Ett viktigt möte... ett samtal... som kommer följas av fler...

Efter lunchtimmen... ett annat möte, en annan typ av samtal... lite "roligare"... och med ett konkret resultat... det årliga lönesamtalet med min chef...

Inte några revolutionerande saker... en liten löneökning... som dock kändes OK även för mig... ganska bra att få någonting... denna gång plus 1.000 kr i månaden...

Jag klagar inte... jag vet att jag har ganska så bra betalt... och jag tycker att det finns många ANDRA... som också borde ha minst lika mycket eller mer... som t.ex. alla inom vård, skola och omsorg...

Att arbeta med MÄNNISKOR borde löna sig mycket mer...

Detta säger jag inte minst eftersom jag själv har en bakgrund inom vården... även om det nu börjar bli ganska länge sedan jag var inom det yrket... slutade 1988...

//Tierra


Foto: Tierra - som inte riktigt vet varför den just här bilden hamnar i detta inlägg... men den är väl fin...

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad när jag ser att du börjar se lite ljusare där framme. Att få gå till någon och ventilera sig borde nog alla göra.
1000 kr i lönelyft var väl verkligen inte fy skam. Hahaha, när jag tänker på min egen inkomst som för varje år blir mindre, så blir jag nästan mörkrädd trots attd et är ljust ute. Funderar om jag verkligen skulle klara mig om jag blev ensam....
Men, men såna tankar ska man inte ha.
Jag hoppas att det blir på jobbet som du vill,bort från kontoret och äntra nya vyer. Låter härligt tycker jag.
Hoppas du får en fin kväll!
Kramar Annelie

Från ett idag ganska trist Roslagen..
Jag går omkring och fryser.
Undrar om man blev bortskämd dessa dagar med sol

Anonym sa...

ja tänk att man ska få bättre betalt av att sitta på ett kontor , än att ta hand om människor inom vården *sjukt faktiskt*
Hittade hit via rospinglan!
Snygg blogg Btw ;)

Gisan sa...

Jag tyckte också att bilden passade till. men å andra sidan hittar du alltid passande bilder till din sköna texter. Kramar...