2008-04-04

Efterdyningar...

Maktlösheten rullade skoningslöst in under kvällen... en känsla av okänslighetens hopplösa kamp... förklaringar som inte når fram... och en känsla av kyla och av att såra... skuld till allt...

Sömnlöshet i mörkret... och våta örngott i morgontimmen... det är så obegripligt svårt... att hitta balansen mellan förnuftet och känslan... hela havet stormar och inget tycks längre spela någon roll...

Skurken i paradiset... sår som bränner mot insidan av mina ögonlocken... och ändå vill man inget hellre än att bara blunda...

Stapplande steg mot dagen... resan måste fortsätta... låta vardagen hanteras... även om allt annat känns betydelselöst... tungt i själen och svag i kroppen...

Och det gör ONT... verkligen ont... inte bara i mig...

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra! Du skriver så målande att det är omöjligt att inte beröras av orden. Och jag känner så väl igen mig. Kanske inte så mycket nu för tiden, men för bara några år sedan rullade mitt liv också i en oändlig berg-och-dalbana. Hur du än mår så ska du veta att jag läser varje ord du skriver, och känner starkt med dig. Härligt att se hur dina texter och bilder har utvecklats under åren. Mycket bra. Själv åker jag upp till Stockholm i morgon och stannar till tisdag. Vi ska göra en reportagefilm om Barista Cup så går av stapeln i Bonnierhuset. Trevlig helg på dig! /Varma hälsningar Thor-Björn

Anonym sa...

Hej.
Jag håller med Torbjörn, du beskriver så fint, det hemska och jobbiga. Finns här som ett litet stödhjul allt jag kan. Finns här. Du klarar det. Kram

Anonym sa...

Det är aldrig bara en skurk i ett drama....alla har del.....allas sätt att vara, hantera och agera spelar roll....och alla måste ta ansvar för sin del....går inte att lägga allt på någon annan och göra dem till skurk och sig själv fläckfri......så ta inte på dig skulden till allt! Använd din energi till dina stapplande steg på resan och till att hantera vardagen. Tänker på dig och skickar min energi ~~~~~~~~~~ kändes det nått?=)))))
Stor kram till dig!!!!