2008-04-08

Money, money, money...

Vardagen gör sig påmind, saker och ting måste fixas... och för en stund måste allt bara få rulla på som vanligt...

I går morse åkte yngsta dottern på lägerskola i en vecka... och i morgon onsdag... så är det dags för äldsta att bege sig av på en betydligt mycket längre resa... till Afrika... och jag är fortfarande inte alls avundsjuk ;-)

Denna utlandsresa... gör att jag idag måste försöka hjälpa henne att växla pengar... valutan i det landet de ska åka till finns inte att få tag på... så det blir till att försöka hitta lite amerikanska dollar...

Tydligen ska det inte heller vara helt lätt just nu... folk har enligt uppgift passat på att köpa "billiga" dollar just nu... i någon sorts förhoppning att den sedan ska stiga igen... och att de därmed kan tjäna en slant... jo, hoppas kan de ju...

Nu ska jag i alla fall börja min dag med en stor kopp kaffe... måste erkänna att kaffemaskinen här på kontoret brygger ett riktigt gott kaffe... och det tillhör väl inte vanligheterna...

Ha en bra dag så länge !

//Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul för barnen dina att dom får åka iväg. Ja man kan kanske inte jämföra resorna, men kul för dom är det ju ändå.
Vad gäller dig själv så blir jag ledsen för din skull. Det måste vara oerhört påfrestande att åka berg och dalbana mellan glad och nere. Jag stananr kvar härinne en stund och bara kramar om dig ett tag.
Må så gott det går och ta hand om dig.
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/