2008-04-28

Onårbar...

Om några dagar försvinner jag ett litet tag... långt bort ifrån allt som ens liknar en dator... ut i skogen... med ryggsäcken på ryggen och spritköket nerpackat... och kommer sova med bara himmlens stjärnor ovanför mitt bara huvud...

Jag ska njuta av varje sekund... för det är någonstans därute... jag kan känna vinden i mitt hår... höra alla små ljud... se allt som man annars så lätt missar...

Men jag kommer också känna längtan... saknadens kalla kårar... och jag får nog krypa ner i min sovsäck om natten... och drömma mig bort... till andra tider, andra platser...

En vandring... inte bara på ledens rödmarkerade linjer... en vandring även på livets stig... som slingrar sig fram över bergen, ängar och genom skogar... ibland uppåt... ofta neråt... men någonstans där framme hoppas jag nå målet...

//Tierra


Foto: Tierra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas så att naturen kan ge dig den kraft du behöver. Säkert kommer ångest och sorg även i skogen men i skogen kan du skrika ut Ronja-vrål och lätta på trycket om det behövs.
Hoppas så att du kommer hem stärkt. Tror egentligen inte på flykten som en lösning men om du lovar att använda din skogsvandring som kraftkälla då tror jag på det!
Lova att skriva så fort du är hemma igen så jag inte behöver undra oroligt! Kram från Borthy

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Vad avundsjuk jag blev just nu, hemskt va? Men att bara ta sin rygga och ge sig ut i skogen, det låter som en mental semester men ändå inte... Nu är jag kanske rörig men för mig är det så att jag tänker för mycket, jag blir dessutom avbruten i mina inre monologer eller dialoger så ofta att jag tappar tråden och jag har då svårare att släppa alla tankar men vid ljuva syner, skog eller hav, klippor och olika djur så kan jag på något sätt släppa allt och få vila en gnutta...

Därför kände jag instinktivt att: Så vill jag oxå göra:)

Jag hoppas att det blir en kraftkälla och en balsam för själen för dig så att du kommer tillbaka stärkt!!! En stor kram på dig vännen ifrån en som ser lite ljus långt därborta nu äntligen!:)

Anonym sa...

Hoppas du får några stärkande dagar på din vandring.
Ha en bra dag/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Anonym sa...

Håll fokus på målet! Här är några kloka ord!
"Kom alltid ihåg – vilka utmaningar du än må möta i livet – att rikta blicken mot bergets topp.
För när du gör det, kan du se det som är väsentligt. Kom ihåg detta och låt inget problem, hur stort det än kan tyckas, få dig att misströsta. Och låt heller inget mindre än bergets topp bringa dig ur fattning. Det är det enda råd jag ger dig"
Alfonso Ortiz 1939-1997

kram

Gisan sa...

Så skönt för dig. jag antar att du är ute och vandrar just nu. Jag hoppas att du har det hur skönt som helst och att det gör gott i själen. Kramar...