2008-04-10

Till fjärran land...

Så har då äldsta dottern nu lämnat landet... och tillsammas med ett gäng skolkamrater plus två lärare... rest ner till betydligt varmare breddgrader... till södra delen av Afrika...

Skjutsade ut henne till Arlanda i går eftermiddag... och det var gäng fyllt av resfeber... som till slut checkat in allt bagage och därmed kunde passera vidare in genom säkerhetskontrollen...

Om allt fungerat som tänkt... bör de nu på morgonen ha anlänt till sin slutdestination... men helt säker är jag inte... eftersom jag ännu inte hört eller sett något livstecken från henne... snöoväder i London kan ha försenat dem... men det har säkert gått bra...

Misstänker att hon (och de andra) har lite annat att tänka på... än att höra av sig till sina "oroliga" föräldrar... just nu ;-)

Om drygt 2 veckor är de tillbaka igen på svensk mark... och det ska verkligen bli spännande att höra om deras upplevelser... och se alla bilder... för självklart såg jag till att hon fick med sig en riktigt bra kamera... och flera minneskort...

Nu måste jag jobba... har fått några förslag på nya uppdrag... och de skall nu analyseras och värderas...

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra, min vän.
STORT TACK FÖR DIN VÄNLIGHET OCH STORA OMSORG!

Ja, någon tid eller focus för bloggande har inte funnits senaste veckan, pga sonens olycka.
Idag finns det gott hopp och han tar sig sakta och med möda framåt vägen mot tillfrisknande.

Vi har bombarderats med mail, sms, telefonsamtal och brev sedan i lördags - dagen efter olyckan - och är helt överväldigade över all kärlek och omsorg vänner och andra visar oss.
Nu ser vi framåt när största krisen är över.

Ha det bäst och ta väl hand om dej och de dina. Vi har just upptäckt att "det är det enda som betyder nåt" .
hälsar vännen Socrate

Anonym sa...

Jag tittade bara snabbt förbi för att säga att, ja det är mycket nu och ser att något hänt Socrates familj (kommentaren ovan), måste dit nu med detsamma. Jag har inte hunnit öppna datorn på flera dagar. Nu blir jag orolig.Kram