2008-04-02

Från en bensinmack...

Grått och trist väder... ett lätt regn som faller ner här över Stockholm idag... och på vägen till mitt jobb... har jag nu stannat till vid en bensinmack... dricker en stor kopp kaffe och äter en nybakad varm kanelbulle...

Jag gör mig ingen större brådska... dropparna trummar mot biltaket... och jag har plockat fram datorn... och skriver några rader här i bloggen... strax intill susar bilarna förbi på E18... fyllda av andra människor som, liksom jag, är på väg att börja dagen...

Sakernas tillstånd är i rörelse... steg tas... skrämmande steg men samtidigt nödvändiga... då tankarna, dagar som dessa, är minst lika grå... då droppar formas inte bara bland molnens tjocka slöjor...

---------------
"Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i
Jag hör ett hjärta som slår
Inatt har jag bett för stunden dimman drar förbi
för en välkommen vår"

Lars Winnerbäck - "Jag har väntat på ett regn"
---------------

CD-skivan i bilstereon snurrar vidare... toner och texter träffar både trummhinna och rätt... jag vrider upp volymen ännu ett snäpp...

Det är dags att fortsätta färden... kaffet slut och jag slänger den tomma och innehållslösa muggen i en blå papperskorg... loggar ur datorn... och fortsätter min resa...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild :)
Påminner lite om macken i kista faktiskt....

Thomas sa...

Tierra till Pappa C: Javisst gör den... eller den mellan Tensta & Rinkeby ;-)

//Tierra

Anonym sa...

Bra att du stannar och bloggar, inte gör det under färd :-D
Hoppas att du fått en bra dag på jobbet! kram