2006-12-10

Up, up and away...

Äntligen !

Så kom han iväg då... till slut... efter 14 års väntan...

Christer Fuglesang, Sveriges första människa i rymden !

Jo, jag tycker faktiskt det är värt att skriva om här i bloggen... för det är en bedrift att nå dit han nu nått... det är ingen enkel match att komma dit precis...

Tänk er vad häftigt... att få sväva omkring där uppe... i tyngdlöshet och titta ner på den plats i universum som vi kallar jorden... den känslan måste vara både oerhört mäktig och samtidigt väldigt förundrande...

Jag säger bara... Grattis Christer, snyggt jobbat !

Jag ställde faktiskt min väckarklocka i natt bara för att inte missa detta... det är en sån händelse som man kanske bara får uppleva en enda gång i sitt liv och då gäller det ju att vara med lite...

Nu ska vi bara hålla tummarna för att uppdraget går bra och att de landar igen, välbehållna, om 12 dagar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!
Läste alldeles nyss på nätet att de fick upp schabraket i luften nu.
Har inte följt det så väldans noga kanske inte fattar riktigt varför det är så märkvärdigt det där med att det är en svensk som åker upp - men kul för honom är det ju verkligen
Och kul att komma förbi och hälsa på dig.
Nu skall jag läsa bakåt i bloggarna

Anonym sa...

Jag hade föresatt mig att hålla mig vaken o se uppskutet...
Snöpligt nog somnade jag i soffan ca en timme innan CF fick komma iväg på sitt efterlängtade uppdrag i rymden..
Håller med dig.. GRATTIS till honom..
Brummelisa