2006-12-14

Sliten...

Hmmmm... jag känner mig så sliten idag... de långa och intensiva arbetsdagarna börjar kännas... ta ut sin rätt... 10-11 timmar varje dag... vecka ut och vecka in...

Längtar efter semester igen... sommar, sol, värme och lata dagar... att bara göra ingenting... känna värmen från sanden... vinden i håret... och solen i ögonen...

Kanske är längtan extra stark just nu... efter en höst med mest regn och mörker... får nog lov att erkänna att jag just nu är rätt så avundsjuk på ett antal bekanta som stuckit iväg utomlands... till sol & värme...

Denna torsdag väntar ett antal möten här på jobbet... och senare i kväll är det dags för företagets årliga julmiddag... inget som jag ser speciellt mycket fram emot, jag är som ni redan vet less på allt som har med julen att göra och dessutom...

Det är ju faktiskt en vanlig arbetsdag i morgon också... några större "utsvävningar" lär det knappast bli... kommer dock gå dit en stund, mest för att det kan vara skönt att få komma ute lite en kväll trots allt... och lite gratis mat & dryck är väl aldrig fel...

Jag ska nog dock hålla mig till de alkoholfria alternativen... tar bilen dit... så slipper man försöka krångla med kommunala färdmedel när det är dags att bege sig hem igen...

Jaja... dags att sluta skriva... dags att börja jobba... lär återkomma senare... kanske med någon ny tomtespaning ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh skulle jätte gärna äta lite julemat...
Skulle gärna gjort dig sällskap på *de komunalafärdmedlena* också om det var så..
MEN.. Så bor man lååångt borta så det gick ju inte iaf...
Sol o semester.. Ja det hade varit underbart. Fixar du *biletten* så hänger jag på där också *asg*
Fast inte förrens på annandagen..*hihi* JAG gillar nämligen julen men vill få lite SNÖ nu för stämningens skull..
Ha det gott..
*santa lover Q*

Anonym sa...

...avundsjuk är precis vad jag är det....vill också gå och äta julbord. jag har inte gjort det -förutom hemma hos mamma -på 4 år !!

jag har ju inte jobbat så man har inte blivit bjuden på sånt.

grymt ..sa grisen

men men, sånt är livet. får ju som sagt äta julmat hemma hos mamma :)

kram på dig och ha en bra torsdag.
-vonkan