2006-12-28

Mellanspel...

En ny morgon, ny dag... mitt i... en mellandag eller kanske bara ett mellanspel... i kläm mellan helger... och snart, mycket snart, börjar även ett nytt år... och allt det kan tänkas föra med sig... ett oskrivet blad om framtiden... som ska fyllas med innehåll...

Jag är så fruktansvärt trött på allt mörker nu... jag vill ha sol... jag vill ha värme... jag vill ha ljus... för snö har jag redan slutat att hoppas på... den lär man väl kanske, i bästa fall, få se först någon gång i slutet av nästa år...

Det är tydligt att det är en mellandag... mindre trafik på vägarna, färre människor uppe lika tidigt som vanligt, som jag är...

Allt verkar stilla sig inför något som ska komma... en uppladdning som kan leda till urladdning... förhoppningar spänns... och ingenting verkar i denna stund vara omöjligt...

Min kalender är fortfarande tom... dagarna väntar på att fyllas... lite är redan känt... annat ännu i sin linda... kommer pusslet falla på plats till slut... det är den stora frågan varje år...

I huvudet finns mycket som fortfarande snurrar... bildar nog så småningom en massa rader här... inte alltid helt begripliga... men tydligt nödvändiga för överlevnad...

Jag försöker ta sats... springer framåt... mot det som komma skall... det nya och ännu okända... gör ett försök i alla fall...

Inga kommentarer: