2006-12-06

Räddningen...

Vad gör man när paniken plötsligt kommer upp till ytan... när det känns som om man snabbt håller på att drunkna... vad gör man...

När luften går ur... när man, som en blixt från klar himmel, tappar hoppet... tappar tron på att det någonsin ska kunna bli bättre...

Finns det någon räddning... någon som kastar ut en livboj... i livets stora ocean... eller dras man ner i djupet... igen... och igen...

Känslan av otillräcklighet... av att inte hinna med... av att inte kunna... av att inte våga ta för sig... av att inte få chansen...

Men där... långt borta i mörkret... finns en fyr... som med sitt sökande ljus sakta lyser upp... och visar vägen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Jag undrar ifall du skulle kunna hjälpa mig med en sak. Jag hittar inte statistiken över antal besökare på min blogg. Jag har precis börjat jobba med blogger.com så jag har inte så bra koll hitintills. Hade även varit roligt att lägga upp det på sidan somjag ser att du gjort. Skicka gärna ett mail till: johanpersson848@hotmail.com. Tacksam för hjälp/ Johan

Anonym sa...

Håll ögonen på fyren så ska du se att det går bra...
Annars åker jag ner till sjön o snor livbojen som finns där.
Du ska INTE sjunka igen
C

Anonym sa...

hej vännen.
ja ibland kommer man upp till ytan utan att räddningen finns redo..och man sjunker ner igen. men nästa gång man flyter upp så får man en hjälpande hand.

*måste bara påpeka om publiceringsdatumet ...det står den 20 december kan väl inte riktigt vara rätt*

Kram på dig vännen och ha en skön torsdag. -veronica

Emily sa...

看不懂:)