2006-04-01

Flashbacks...

God afton !

Nu har jag gjort det igen ! Senaste gången var säkert för 15-16 år sedan... Vadå, kanske ni undrar ? Jo, som jag skrev i gårdagens blogg så fick jag filmen "G - som i gemenskap" på DVD för någon vecka sedan och idag blev det så äntligen dags att "resa" tillbaka till början av det "glada" 80-talet och se denna film.

Snacka om flashbacks... musiken, kläderna och inte minst frisyrerna ! För de av oss som var någonstans mellan 15 och 25 år då, d.v.s. 1983 är denna film verkligen ett måste, bara att se Magnus Uggla som homosexuell klubbägare är värt mycket och jag skrattade så jag grät när han kom med några av sina klassiska repliker. Att få se Niklas Wahlgren göra sexdebut (i filmen alltså) med en riktigt hockeyfrilla tillhör nog också en av höjdpunkterna ;-)

Passa på och skaffa den här filmen för den är verkligen ett tidsdokument över 80-talet och jag är t.ex. helt övertygad om att det är fler än jag som får något nostalgiskt i blicken när man får se bilder från det gamla välkända diskoteket "Bobbadilla" vid Slussen i Stockholm eller varför inte när man får höra gruppen Reeperbahn spela (i rollen som syntbandet Nünberg 47).

OK, nog med reklam för denna film... jag tror många av er redan vet vilken kultfilm detta är och även om det kan tyckas vara lite tafatta repliker från vissa skådespelare så är den helt klart mycket sevärd - Missa den inte !!

Nehe, dags att ta en runda bland bloggarna och se vad ni andra haft för er det senaste dygnet...

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra! "G - som i gemenskap" är verkligen en kultfilm för oss som gillar 80-talet. Den har gått i TV4 Film ett par gånger i veckan och jag har säkert sett den ett par gånger nu igen. Uggla gör en underbar roll i filmen, hehe. Ha en skön vecka./Thor-Björn

Anonym sa...

JAAAAAAAA!
den e ju bara för bra.
har den på vhs ...
visse´rligen föddes jag ´80 men jag har sett den på ´90 - talet.
äslkar den filmen. kram kram

Anonym sa...

kul att minnas efter sa lange!!!
jag var med i filmen ;vi hade helroligt under inspelningarna pa "bobban".