2006-04-22

What a day...


Oj, oj !

Vilken dag det här har varit... full av en massa strul & stress, inte undra på att man är fullständigt SLUT nu... och egentligen, definitivt INTE, borde sitta och hänga framför en dataskäm. Men ni ska väl i alla fall få ett litet sammandrag innan jag däckar helt... av ren & skär utmattning, inte något skämt det inte.

Dagen började med att klockradion drog igång 06.00, precis som om det varit vardag, och jag gjorde som vanligt - tog en runda med hunden. Efter det en snabb dusch och påklädning var dags att, strax efter kl. 7, fylla bilen med allt möjligt i mat- och dryckesväg för att sedan bege sig till den lokal där vi tänkte genomföra själva mottagningen efter konfirmationen i kyrkan.

Jag hade varit förutseende och hämtat en nyckel hos några kompisar redan under fredagskvällen och eftersom själva konfirmationen skulle börja kl. 11 så behövde vi komma in tidigt i lokalen bl.a. för att duka. Väl där, ca. 07.20 upptäcker vi att nyckeln jag fått inte inte räcker för att öppna dörren !!! NÅGON har även låst det andra låset på dörren, det låset man INTE FÅR LÅSA...

Ringer först upp dem jag lånat nyckeln av, VÄCKER dem naturligtvis denna tidiga lördagsmorgon, och tvingas dessutom konstatera att de bara har EN nyckel. Ringer då till nästa person, den som har ansvaret för uthyrning av lokalen... VÄCKER honom OCKSÅ !

Jag får då höra att det troligen är en 3:e person som har den kompletta nyckelknippan och den personen är på en s.k. hajk... d.v.s en övernattning ute i SKOGEN ! *suck*

Ringer nu upp den personen också, givetvis är klockan ännu inte så mycket, och jag VÄCKER nu även denna person. Förklarar läget och vi bestämmer att vi ska ses på en parkeringsplats i närheten av deras övernattningsplats... personen i fråga ska BARA krypa ur sovsäcken först och gå de 2 km till parkeringen där jag står med bilen...

Till slut, drygt 1 timme försenade, lyckas vi så komma in i själva lokalen och kan sätta i gång förberedelserna. Tiden rinner självklart iväg fortare än väntat och helt plötsligt är klockan 9.30 - BARA en halvtimme tills vi ska vara nere i Församlingshemmet och titta på konfirmandernas redovisning...

Snabbt hem, på med lite snyggare kläder och snabbt med bilen till Församligshemmet, dit vi anländer ca. 5 minuter för sent... vilket innebär att alla platser redan är upptagna och jag tvingas stå i en dörröppning och se hela redovisningen. Som tur är bara en knapp halvtimmes redovisning och medans konfirmanderna gör sig redo för själva Gudstjänsten så åker jag en snabbis fram & tillbaka hem för att hämta upp de övriga i familjen som ska vara med i kyrkan.

Väl tillbaka där så har tydligen "ALLA" utom vi redan kommit, vilket i sin tur innebär att kyrkan redan är överfull och vi tvingas återigen stå i ingången till själva kyrkan och försöka få en glimt av ungdomarna som ska konfirmeras... vilket är avklarat efter ca. 1,5 timme...

Efter gudtjänsten är det sedan bara "upploppet" kvar... samla ihop alla, släkt och vänner, samt att transportera sig ner till den lokal vi knappt kom in i tidigare på morgonen... Väl där får jag nog lov att säga att det mesta avlöpte utan större överraskningar men som vanligt hinner man inte riktigt med att prata med alla och det kan ju dröja länge innan man träffar en del av dem igen.

Ja, det var den KORTA versionen... kan som parentes nämna att det var en hel del annat körande fram & tillbaka med bilen för både det ena & andra...men de "små turerna" ska jag bespara er ifrån ;-)

Sov Gott & God Natt !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen då...blir ju trött av att bara läsa hur din dag har varit =)
Oj oj.
Hoppas du har en bra och lugn söndag iallafall.
Kram kram

Milla sa...

Mama Mia! jag hade fått slag av tokstress! Det är hopplöst att vara "värdinna" vid sådana här tillställningar. Fixa och dona med allt och sen försöka delta i allt som händer,vara trevlig dessutom och underhålla alla...
Vi hade konfirmation för min dotter i somras, de var bara 13 konfirmander men lilla kyrkan fylldes snabbt med folk. I är är de visst 30 sommarkonfirmander, HUR ska det gå till, ska de stapla alla besökare i kyrkan på varann måntro .... Hoppas du fått vila idag! Kram Milla-Flower

Malin Karlsson sa...

Hi hi hi... mycket att stå i ser jag.
Ha en bra kväll!
Kram Malin