2006-04-16

Utryckning...och inte ett ägg !


God kväll !

Det är söndag kväll och jag har satt mig framför datorn en stund för att samla tankarna och summera långhelgen som ju snart är över...

Jag jobbade ju som vanligt till 5-tiden i torsdags och det var därför riktigt skönt med en lång sovmorgon på fredagen. för en gångs skull... men säg den glädje som vara länge, vid 11-tiden ringde telefonen. I andra änden fanns sonen, vilken tidigt på fredagsmorgonen hade givit sig av med ett par kompisar i bil för att gå på en bilmässa i Jönköping.

Naturligtvis hade deras bil havererat strax utanför Norrköping och de satt för tillfället i en bärgningsbil på väg till en bensinmack i utkanten av staden. De planerade att hyra en bil för att kunna fortsätta färden till Jönköping och undrade givetvis nu om jag hade möjlighet att hämta dem i Norrköping senare på fredagskvällen så de kom hem helskinnade till Stockholm igen.

Inte direkt läge att säga nej där inte och senare på fredagskvällen gav jag mig av mot Norrköping och den bensinmack där de skulle vänta. 35 mil och ca. 3,5 timmar senare var jag så hemma igen, denna gång med 3 trötta passagerare. Jaja, den Långfredagen kändes i alla fall inte så lång... eller ?

Lördagen (ja, jag vet att det var Påskafton) innebar inte heller något speciellt, vi handlade lite mat och passade bl.a. på att köpa en konfirmationspresent till näst äldsta dottern som ska konfirmeras kommande helg. Vi tog även en liten kortare utflykt upp till ett ställe strax utanför Uppsala där det är tänkt att sommarens scoutläger ska genomföras och jag passade även på att ta lite bilder i den sköna vårsolen (återkommer med exempel senare).

Jag kan också konstatera att det inte blev någon Påskmiddag med släkt eller bekanta, inte heller ett endaste litet ägg i år, inte något riktigt eller något fyllt av godis, inte för mig eller för någon annan... varför vet jag egentligen inte MEN det var faktiskt ganska skönt att "hoppa över" det en gång så här. Till middag på lördagen serverades helt enkelt, verken mer eller mindre, en hemlagad hamburgerbuffé inkl. alla tilbehör och alla verkade väldigt nöjda med det.


Idag, söndag, har jag "bara" städat bilen... tror jag hade minst ett halvt sandtag på golvet efter denna vinter, så det var verkligen dags för lite inre rengöring och damsugning. Passade också på att ta fram utemöblerna ur garaget och ställa ut på framsidan av huset. Det var ju faktiskt var ganska så soligt och varmt, i alla fall en lite stund, denna Påskdag 2006.

Ha en fortsatt bra kväll !

Inga kommentarer: