2006-04-02

Godismonstret slår till !

Hallå på kvällskvisten !

Jaha... så var då helgen nästan över och jag har tillbringat stor del av söndagen genom att ränna runt i olika butiker och köpa en massa godis !

När jag nu satte mig ner som hastigast och summerade inköpen visade det sig att, allt som allt gick hela kalaset på ca. 1.300 kronor och det var ändå bara ungefär hälften av det jag ska handla...

Nu undrar ni säkert om jag fullständigt fått "spelet" och tappat alla hämningar... men så "kul" är det inte, det finns en alldeles enkel och logisk förklaring till denna köpfrossa av sötsaker. Jag har nämligen fått i uppdrag att köpa in allt det godis som ska säljas i vårt godistält, av scoutkåren, under Valborgsmässoafton... Hihihihi, värre än så var det inte ;-)

Det var faktiskt lite kul att gå in i en affär och plocka ihop tre-fyra varukorgar fulla med chokladbitar, kolor och tablettaskar... snacka om att vissa kollade på en och så väldigt undrande ut. Speciellt en del mindre barn undrade nog vad det var för en "skum" typ som köpte så mycket godis.

Nu ska jag bara sätta mig ner och göra iordning en prislista på det jag köpt och i mitten av veckan är det dags att komplettera med ännu lite mer godis, jag har bl.a. beställt närmare 80 stycken paket med chokladciggaretter hos en godisbutik i närheten eftersom det var en väldig succé förra året.

Avslutar med att tillönska en God Natt !

Inga kommentarer: