2008-08-18

Ut med det gamla...

Jag rensar vidare bland allt gammalt... och lördagen tillbringades så återigen på en loppmarknad... allt för att försöka bli av med ännu lite till... av allt man samlat på sig under åren...

Äntligen... börjar man nu kunna se golvet på vinden igen... och att dessa loppisar dessutom ger några kronor i plånboken... är ju heller inte helt fel...

Loppisar kan vara kul på en del andra sätt också... jag älskar att sitta och studera människorna som är där... se deras blickar när de hittar något "värdefullt" som de kanske letat länge efter... något som är "skräp" för mig... men ett riktigt fynd för dem...

Dessutom... har ju själv gjort några små fynd också... och min "lilla" samling av gamla kameror... byggs stadigt på ;-)

Nej, dags att jobba lite kanske... är inne på min fjärde vecka på det här nya uppdraget... och det ser ut som om jag, till slut, kanske har fått något litet ärende att "bita i"...

//Tierra


Fotot ovan har jag "knyckt" på nätet... då jag inte hade min kamera med mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, oehört skönt att få rensa undan och slänga och återvinna. Lämnade en låda till en loppis här hemma, pengarna går till välgörenhet. Har dessutom krängt lite via tradera. Och som du säger det blir lite klirr i kassan också=)
kramen

Anonym sa...

att rensa både själen och vinden är skönt..blir man inte av med det ena så kanske det andra går /kram Anna-karin

Anonym sa...

Det var verkligt duktigt av dig att sälja vindsskräpet på loppis!