2008-08-13

Något att stå på...

Allt är inte bara statiskt... för jag bygger en grund... och armerar underlaget jag måste stå på... bygger vidare på ett nätverk av stödpunkter... som ger styrkan och stabilitet...

Stödpunkterna är fler nu... belastningen kan spridas... fördelas... och hållbarheten ökar... likaså möjligheterna och hoppet...

Jag bygger också en mur... ett skydd för att stå emot... omtanke och empati är inte alltid bara positivt... alltför ofta har jag låtit det komma före mina egna behov...

En dag står ett nytt hus på grunden... ett nytt och bättre liv... det är i alla fall det jag tror... även om ritningen ännu inte är klar...

Det har kanske tagit tid... att komma hit... men om man nu aldrig tidigare har behövt bygga ett nytt hus... så kan ritningarna vara svåra att tyda... och förstå...

Att veta HUR huset ska se ut är en sak... att nå dit en annan... men nu när grunden finns... kan väggarna börja resas...

Idag har jag dessutom fått en nyckel... till en arbetsbod... där man kan vara om bygget blir för rörigt... medan grunden härdas...

//Tierra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gott att höra och läsa, Tierra..jag ska se fram emot det färdiga bygget.

//Magnus

Anonym sa...

Jag har flera saker att svara på det här inlägget men just i denna stund nöjjer jag mig med att tycka att det är det bästa inlägg jag läst i din blogg. Så otroligt BRA SKRIVET! Vill gärna vara ett av dina armeringsjärn!

Anonym sa...

Det är bra att du börjar i rätt ände och bygger grunden för utan den så raserar ju hela bygget!! KRAM

Gisan sa...

Tittar in med lyckönskningar och kramar...

Anonym sa...

Jättebra! Jag är övertygad om att det blir ett FINT hus, dit många gärna kommer på besök.

Anonym sa...

Gott att höra att bygget är på G! Kom ihåg att det är ett livslångt bygge! Ständiga tillbyggnader, ständiga omändringar, ständiga renoveringar......det är det som är livet! Ibland läcker det in o ibland känns det hopplöst omodernt o rätt som det är rasar något men sen så är det plötsligt lugn o harmoni o trivsel igen. Njut av byggandet!
kram kram