2008-08-18

Skadar väl inte...

Eftersom behovet ju aldrig tidigare funnits... har jag inte så stor erfarenhet av detta... men det kan ju knappast skada... om man åtminstone börjar titta lite... sondera terrängen...

Tidigare har jag alltid passerat ett sådant skyltfönster... utan att ens reflektera över dess innehåll... men nu har ögonen allt oftare börjat granska både bilder, texter, platser... och inte minst priser...

En reflektion som snabbt dyker upp i skallen är då... att det helt klart är fler som befinner sig i förändringens tid... fler som av just dessa skäl... kommit till en punkt i livet...

Men, men... ett steg i taget... bit för bit på livets pussel...

Jag samlar styrkan nu... det är oundvikligt att striden bryter ut... och slagfältet väntar... måste för att överleva... och rustningen är snart klar... blank och förhoppningsvis hållbar...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte rustningen kan bli klar...och blank finns inget behov av...bara den funkar...lite...
Jag kollade omedvetet lägenheter långt innan i tidningarna...

Gisan sa...

Tittar in med tankar och kramar...

Anonym sa...

Håller med Borthy inte behöver den vara så blank, bättre att satsa på hållbarhet=)
Du kommer att fixa detta! Ett steg i taget!
kram