2008-08-01

Nostalgitripp...

För att sysselsätta mig något... under semestern som gick... har jag påbörjat en ny samling... något för en teknikintresserad fotograf...

Vad är då mer än logiskt... än en samling av "gamla" kameror... av olika märken & modeller... en riktig nostalgitripp på flera sätt... och jag kan ju knappast undanhålla er några exempel:








Visst är det en eller annan kamera som väcker minnen till liv ? Det är nog tur att detta oftast inte är några dyrgripar... utan kan hittas på t.ex. loppisar för allt mellan 10-200 kr per styck...

Detta var bara några av dem jag hittat... jag har väl fått ihop en samling på drygt 20 olika kameror på någon dryg månad... och några till kommer det säkert bli framöver också...

//Tierra


Foto: Tierra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad häftigt!

Anonym sa...

Hej Tierra !
När fler än en svensk samlas,med samma intresse brukar dom bilda en förening.Jag är ganka säker på att om10-15år finns det en förening som samlar och vårdar gamla kameror.
Jag är intesserad av gamla motorcyklar,men dom är dyrare och tar större plats.Nu är rätta tiden
att samla kameror,medans priset är lågt.Så samla på!

Gisan sa...

Jo visst är det en eller ett par som känns igen :-) Kramar...

Anonym sa...

Häftigt! Vi hade en kodak instamatic när jag var liten.
Tror den finns kvar i mors gömmor någonstans
ha det gott

Anonym sa...

Ooooh...
en sån (pekar på näst nedersta bilden), en sån där instamatic har jag haft :)

Vad fiiiin :)