2008-08-20

Där dagarna tillbringas...

Det är ju inte precis så... att jag just för tillfället är så där särskilt överarbetad... och då hinner man ju med att dokumentera sin högst vardagliga vardag... med den liten bild av platsen där tiden tycks stå stilla... och har så gjort länge...

Och ärligt börjar det bli alltför trist... om inget blir bättre än så här... så är frågan om jag inte helt enkelt avsäger mig uppdraget... det känns som om det mest är slöseri med skattemedel... att ha mig sittande här...

Men, men... jag ska väl inte klaga... jag har trots allt ett jobb att gå till... och det är det ju inte alla som har...

Fast... å andra sidan igen... det här är f-n inte ens kul... och allting tillsammans... gör att livet VERKLIGEN suger just nu...

*suckar mycket tungt*

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Tierra

Verkligen en mycket "kylig" arbetsplats måste jag säga. Om jag ska säga vad jag tycker jag fick som första intryck av bilden var, så var den, grå, typisk myndighets-kontors-plats. Jag kan mycket väl förstå om du tycker det är trist på arbetet, bilden säger ju en del(ta inte illa upp nu ;)).
Men, som du säger, är det iaf guld värt att ha ett jobb att gå till, även om det bara att sitta på betald tid att inte göra något större.

Ha det gott, Tierra

//Magnus

Anonym sa...

Känner igen jackan från en annan bild :-D
Tycker mig också känna igen byggnaden utan för fönstret. Känns som att där skall man vara glad att vara anställd och inte kund!?
Förstår att livet suger i stort just nu. Snart ser allt ljusare ut. Tänk dig ditt liv om ett år. kan du se det framför dig? Det kommer att ha blivit bra! Snart kan du arbeta med vilket skit som helst eftersom du är så generellt lycklig i livet att arbetsuppgiften har underordnad betydelse! Kram

Anonym sa...

En bild säger mer än tusen ord.
Jag har skälv jobbat statligt på motsvarande arbetsblats.Jag bet ihop och kämpade i ett par år men till slut orkade jag inte mer.Jag blev sängliggande i fosterställning
i fjorton dagar.Tills slut lyckades
jag kravla mig fram till balkongen.Vilket känndes som en stor seger över det som drabbat mig.
Så sök företagsläkare och berätta om hur Du upplever Din arbetssituation'får Du ingen förbättring,så sök nytt jobb.
Skjälv sa jag upp mig och fick ett nytt jobb inom den privata sekton.
Där var det en helt annan stämmning.
Det tog tid men till slut blev jag mitt gamla jag.
Olbert

Anonym sa...

Vad är det egentligen för uppdrag du har fått som är så trist? Och varför är det trist? Händelselöst? Ensamt? Eller vad? Jag har nog missat tidigare förklaringar om detta...

Anonym sa...

Hej Tierra.
Kikar in lite men har knappt nån ork att komma med nåt positivt, då jag själv idag mår helkass. Kortisonkuren tog slut för en vecka sen och då kan man ställa klockan efter när "kliet" kommer tillbaka.¨
Kan bara hoppas för din del att du får lite mer definierade uppgifter så du vet vad du ska göra och slipper rulla tummarna, som jag uppfattat att du gjort ett tag. Det är ju totalt värdelöst att inte ha nåt att sätta händerna i och bara göra ingenting på jobbet...
Hoppas veckan framför blir en toppenvecka...hälsar vännen Socrate