2008-08-04

Stolthet... MOT fördomar...

Varje sommar, sedan några år tillbaka, fylls Stockholms gator... i början av augusti... av ett sprudlande, sjungande och firande långt karnevalståg... Stockholm Pride... i år dessutom Europride...

Gay- & Queerrörelsen... med alla bögar, flator, bisexuella och transsexuella... samt ett stort antal företag och organisationer... genomför en av Stockholms roligaste parader på stadens gator... från Humlegården och upp till Tantolunden på Söder, där själva Pridefestivalen avhålls...

Jag försöker verkligen respektera alla människors lika värde och det är därför, för mig, inte det minsta konstigt att titta på ett sådant här evenemang... och jag har inga som helst problem med att det finns olika sexuella läggningar... bara de är lagliga...

I lördags var det alltså dags igen... och även om vädrets makter den här gången var allt annat än nådiga... så hittade jag ändå dit med min kamera... och njöt av stämningen...














Som vanligt "plågar" jag er... med alldeles för många bilder och där med inlägg långa som ösregn... men det kanske passar en dag som denna... en måndag då regnet hänger i luften...

//Tierra


Foto: Tierra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det minsann inte "hängt" något regn. Det har fullkomligt VRÄKT ner, det har varit som att köra genom ett vattenfall hela dagen och knappt gått att se vägen.
Skönt att komma hem och titta på denna FÄRGprakt!

Anonym sa...

Härligt färgglada och glädjefyllda bilder från festivalen! Har själv aldrig bevittnat den, men tycker att det är en rolig grej som förhoppningsvis skapar mer tolerans.

Läser ikapp mig från semestern, har inte varit i närheten av en dator på ca 2 veckor :-) Får gratulera till nya uppdraget, hoppas det blir något bra. Har själv haft en bra ledighet, känner mig utvilad och avslappnad = det var bra att jag släppte det mesta. Har inte hunnit skriva på min sida än, kommer snart...

Fina kameror du hittat.
Ha det gott till nästa gång, vännen :-)