2006-06-08

Oväntat besök

Plötsligt rasslade det till i buskarna på baksidan och hunden som låg på altanen vaknade med ett ryck... Vad var det ?

Något rörde sig i det svaga kvällsljuset och det var först svårt att se vad som kom krypande genom buskarna och över gräsmattan fram mot huset...

Så satte sig hunden upp, luktade och sniffade mot det håll ljudet hade kommit ifrån... och så... fick han syn på den !

Han kastade sig hastigt framåt, som med ett glädjesprång, för att hälsa på den oväntade gästen... men, det var redan för sent...

Den oväntade gästen var en ganska liten igelkotte och den snabba reaktionen från hunden hade givetvis skrämt den och därför snabbt, mycket snabbt, rullat ihop sig till en nästan alldeles rund och taggig boll.

Hunden slängde ett "surt" öga på igelkotten, vände sedan om och gick tillbaka in i huset precis som om ingenting hade hänt...

Den stackars skrämda igelkotten började, med sina små raska ben, försöka ta sig därifrån men innan han lyckats smita undan helt och hållet, fick den även agera fotomodell för en ivrig typ som kröp runt på gräsmattan med sin kamera ;-)

En alldeles sann liten historia från igår kväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tierra.. vad söt den var igelkotten..
Och när det gäller bloggen hur många gånger har jag inte sagt att nej nu tar jag en paus.. nästa dag är jag inne och skriver hej och andra dagen är det full fart igen..
Jag kan sitta i soffan med min sambo och titta på en film när jag plötsligt undrar om det hänt något på space.. sen har jag ingen lust att titta på film längre vill sätta på datorn istället..
Något vanebildande är det allt..
Ja jag håller tummarna att vi får fint väder åtminstonde en helg det här börjar bli förb----t jobbigt..
Ha en fin kväll du med.. Kram Nicki