2006-06-14

Beroende...

Morning !

Senaste veckan har jag blivit beroende... ja, kanske till och med nästan besatt... Jag går inte en meter utan MP3-spelaren på högsta volym i öronen, har funderat flera gånger på hur jag klarde mig utan denna underbara funktion i mina tidigare mobiltelefoner.

Måste säga att det verkligen var genialisk av Sony Ericsson att ta fram dessa s.k. Walkman-modeller. Jag har faktiskt haft & använt mobiltelefon sedan 1989 och det har verkligen hänt mycket på den fronten sedan dess... från att släpa omkring på en 5-kilos telefon inkl. ett batteri som var lika stort som en skokartong... till dagens små lätta mobiltelefoner med inbyggda funktioner såsom kamera, radio, minneskort och MP3-spelare.

Såg för övrigt reklam på TV igår, från mobiloperatören 3, vilket innehöll en ny mobil från LG och som hade stöd för MSN :-)

Det får en onekligen att fundera över vilka fler funktioner man skulle vilja ha... för även om mobiltelefonen i första hand är till för att RINGA till & från, är det alltid kul med lite nya finesser.

Ska passa på också att tacka en kompis, härifrån bloggarnas "lilla" värld, som den senaste veckan varit vänlig nog att förse mig med en massa bra musik att fylla min "nya" favvopryl med... TACK !

Dags för lite luft & sol... d.v.s. lite kaffe och ett bloss ;-)


Have a nice day !

1 kommentar:

Annika sa...

Sån "fån" har jag också. I like!
Fast jag använder den faktiskt inte som mp3-spelare. Har min ipod till det.
:-)