2006-07-27

Tidigt...

Ibland är det bara så skönt... att komma tidigt till jobbet, långt före alla andra och få lite tid att i lugn & ro starta arbetsdagen. Visst, jag brukar vara här ganska tidigt men idag var jag här FÖRE kl. 7... det var ju ett tag sedan... och då hinner man ju fundera ut lite vad man ska skriva här också...

Som jag skrev i går, det mesta är nu avslutat här på jobbet och jag kan börja varva ner lite inför ledigheten... känns faktiskt ganska OK för första gången på länge och det kan jag nog behöva (om jag ska vara lite egoistisk).

I går kväll uppvaktades vår nyblivna 18-åring där hemma... ni vet, hon som så olyckligt körde omkull med sin nya, häftiga cykel för ett tag sedan och som gjorde att vi fick tillbringa en hel kväll på akuten.

Det blev en ganska normal uppvaktning med kaffe och tårta, allt i närvaro av den närmast släkten + den nyblivna pojkvännen och ett par tjejkompisar. De tre sistnämnda tog dock med sig dottern ut på krogen lite senare... NU, när hon fyllt arton så var det ju plötsligt lätt att komma in på vissa ställen i stan ;-)

Mycket snäll (och trevlig) pojkvän förresten, gav dottern 1.000 kr i presentkort som 18-års present !! Det måste jag nog erkänna att vi inte hade väntat oss... eller dottern.

Tror dessa rader får räcka för nu, kanske hinner jag med några rader senare under dagen också... vi får se.

Ha en bra dag !

Inga kommentarer: