2006-07-13

Premiär...

Vet inte riktigt varför det blivit så men... igår kväll köpte och åt jag de första jordgubbarna för i år !

Efter den senaste tidens (relativt) långa period av sol & värme här i Stockholmstrakten har priset på jordgubbar stadigt sjunkit och när jag igår kväll, på vägen hem från jobbet, passerade en "vackert" rödmålad husvagn vid en bensinmack... ja, då kunde jag verkligen inte vänta längre...

Köpte två kartonger med stora, röda jordgubbar och tog med mig hem... kände mig rent av nästan både lite nyttig och hälsosam och visst var det GOTT... efter att ha rensat dem var det bara att lägga upp en stor portion i en djup tallrik och hälla på lite socker...

Mmmmmmmm.... Visst är de allra godast att ätas precis som de är... bara lite extra socker men inget mer...

Till sist... som jag skrev igår, läget i övrigt är status quo MEN jag kommer fortfarande boka in en tid hos lämplig "instans" så fort jag hinner och kan... för behovet finns.

Kaffekoppen är nu tom igen och jag lämnar därför datorn för lite påfyllning... både av kaffe, lite frisk luft och en gnutta solsken ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Priserna sjunkit!
Lyckliga du!
Här nere på, ja den normalt set bästaste kusten, tycker jag mest att de far upp och ner som en jojo. Riktigt billiga har jag inte sett att de varit nångång i sommar.
Och när jag väl trott, att NU måste de väl ändå . . . och tänkt att jag skall köpa ett las för att göra sylt, så nog kostar de skjortan.
Vete sjuttsingen vad det varit frågan om i år.
Eller så är det kanske bara så att jag missat chansen! Inte märkte när de "skog i botten".
Hm . .. .