2006-07-13

Administration...

Så här under semestertider, när det normalt är lite lugnare, och när nu jag ju dessutom ändå jobbar... så finns det en viktig, men inte så kul, sak att utföra... en sak man annars inte riktigt hinner med...

Den skulle väl kunna kallas för ett administrativt städjobb d.v.s. jag sitter och försöker gå igenom samt stänga ärenden som är klara och som vi fått in i vårt ärendehanteringssystem...

I ärlighetens namn så är jag väl inte ensam om detta städjobb men det är bara i morgon kvar innan de sista av mina kollegor går på ledighet... nästa vecka är vi bara tre personer på plats här och då finns det nog inte längre utrymme för mycket mer än att hantera det akuta som dyker upp.

Men städjobbet har i alla fall gått framåt... från över 140 ärenden i kön i början av veckan... så har vi lyckats komma ner till strax under 80 öppna... och några till ska vi väl hinna med innan det är dags att ta helg.

Lite trist för er andra att läsa om mina jobbrelaterade saker kanske men det är så det är...

Ha en bra torsdagskväll !

1 kommentar:

Anonym sa...

uuuu, sitter också just nu på ett jobb där de flesta försvunnit på semester och hmm . . .. .
;-)