2006-07-18

Ljusglimtar...

Har ni märkt att det redan nu mörknar tidigare på kvällarna ?

Det är stor skillnad jämfört med bara för en månad sedan tyvärr... TUR då att det ändå finns några små ljusglimtar i sommarnatten och tillvaron...

Jag menar naturligtvis de där underbara engelska deckarserierna som sänds nu under sommaren !

SVT kör "Morden i Midsomer", "Rose & Maloney" och TV4 har sina serier "Miss Marple" och "Tyst vittne". Engelsmännen är verkligen duktiga på att skapa den här typen av TV-serier och det är en ren njutning att titta.


Innan jag sätter i gång att jobba (eller försöker se ut som om jag jobbar) måste jag nog också konstatera att det denna vecka (29) VERKLIGEN är tomt här på jobbet, tror att jag kan räkna antalet personer på detta våningsplan till max 8-10 stycken... normalt är det säkert minst 60-70 personer på plats ;-)

Så kan det vara i semestertider... och snart är det min tur ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att det börjar bli mörkar nästan dan efter det är som ljusast . . . FY FY FY!
Ute på landet kan jag nästan mäta det, cm för cm. SOlen går ner på andra sidan sjön och skogenshorisontlinje där funkar som en måttstock.
Och det är deprimerande ju!!!
Inte ens några gamla engelska deckarserier kan muntra upp en när man tänker på det.
Så det så!

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»