2006-07-25

Detta visste ni INTE...

Okey... eftersom så många andra bloggare tycks ha nappat på detta så får jag väl också göra ett litet försök...

Här kommer min lista med 100 saker om mig:

1. Mitt stjärntecken är lejonet
2. Jag är rökare sedan tonåren
3. Jag har tidigare jobbat som sjuksköterska
4. Jag föredrar öl framför vin
5. Jag jobbar numera inom IT (som så många andra)
6. Jag är en "godisgris" av stora mått
7. Jag gillar sol & värme
8. Mitt drömresemål är Nya Zeeland
9. Jag har tjänstebil

10. Jag gillar friluftsliv
11. Jag har 4 barn (1 kille, 3 tjejer)
12. Min musiksmak är väldigt varierad (dock ej dansband)
13. Jag gillar tekniska prylar
14. Jag lagar ofta maten hemma
15. Jag avskyr stora helger (som Jul & Påsk)
16. Jag älskar fyrverkerier (stora eller små spelar ingen roll)
17. Jag har flera husdjur (f.n. hund, katter & ödla)
18. Jag är aktiv scout (och ledare)
19. Jag har bloggat sedan dec. 2004 (först på MSN Spaces)

20. Jag avskyr kedjebrev ;-)
21. Jag är konfirmerad (men inte religiös)
22. Min favoritfärg är blå
23. Jag prenumererar inte på någon dagstidning
24. Jag har storlek 45 i skorna
25. Jag gillar mycket att titta på film
26. Jag litar inte på politiker
27. Jag bor i en bostadsrätt (radhus)
28. Mina föräldrar är skilda
29. Jag har en syster (yngre)

30. Jag tycker om det mesta i matväg (undviker dock fisk)
31. Jag är oftast hjälpsam och ställer upp vid behov
32. Jag har väldigt lätt för att skratta
33. Jag har tidigare spelat golf (men slutat nu)
34. Jag uppskattar goda vänner
35. Jag har stort behov av min dator
36. Jag är en samlare (frimärken, filmprylar m.m.)
37. Jag tog körkort först när jag var 22 år
38. Jag är inte speciellt idrottsintresserad
39. Jag har seglat i Stockholms skärgård

40. Jag har hälsat på Rutger Hauer (Liftaren & Blade Runner)
41. Jag åker långfärdsskridsko på vintern
42. Jag har (nog) ganska sjuk humor
43. Min drömbil är en Hummer H2
44. Jag jobbar nog lite för mycket
45. Min mobiltelefon har både kamera & MP3
46. Jag gick 2-årig linje på gymnasiet
47. Jag har läst 2,5 år på Högskola
48. Min favoritfilm(er) är Sagan om Ringen-trilogin
49. Jag har varit på språkresa i England

50. Mina mor- och farföräldrar är alla borta
51. Jag har aldrig åkt fast för fortkörning
52. Jag tycker inte om glass
53. Som liten var jag ofta på Åland
54. Jag har aldrig varit i USA
55. Jag tittar ofta & mycket på TV
56. Jag har åkt skidor i Alperna
57. Jag har tillverkat en egen kniv
58. Jag ska nog inte rösta i valet i höst...
59. Jag har aldrig bott i husvagn

60. Jag läser sällan böcker
61. Mina favoritkläder är jeans & t-shirt
62. Jag trodde att det skulle vara lätt att gör denna lista ;-)
63. Jag tycker om att fotografera
64. Jag dricker kaffe (ofta & mycket)
65. Jag gjorde lumpen på F15 i Söderhamn
66. Jag har bara varit på konsert 5 gånger i mitt liv
67. Jag lider av "musarm" (konstigt va?)
68. Min bästa semester var 2003 i Spanien
69. Jag har aldrig varit så här personlig förut ;-)

70. Jag har kontakt med flera bloggare via MSN
71. Jag tycker inte om whiskey
72. Jag lyssnar på musik "hela" dagarna
73. Jag är helt värdelös på svamp (kan bara kantareller)
74. Jag gillar att sova i vindskydd (i skogen)
75. Jag har snusat en gång i tiden
76. Jag trivs (i stort sett) med mitt jobb
77. Jag har lätt att lära känna nya människor
78. Jag vill ha strängare straff (för flera typer av brott)
79. Jag trivs i området där jag bor

80. Jag tycker om att köra bil (gärna långt)
81. Jag tror inte Internet är en "fluga" ;-)
82. Jag hoppas att jag får vara frisk
83. Jag hoppas jag får dö "knall och fall"
84. Jag har ett (oväntat) behov av att skriva
85. Mitt liv kunde varit "lite" bättre
86. Jag tycker inte om att bada (utomhus i Sverige)
87. Jag har varit ganska bra på gymnastik
88. Jag har spelat teater och nästan fått en roll på SVT
89. Jag var mobbad i skolan (11-12-års åldern)

90. Jag har druckit mig så full att jag inte kunde stå upp
91. Jag har en tatuering på höger axel (och vill ha fler)
92. Jag börjar ångra att jag gjorde denna lista ;-)
93. Jag kan baka jättegoda kanelbullar (tro det eller ej)
94. Jag har en cykel som är röd- och silverfärgad
95. Jag hade moped när jag var 15 år
96. Jag är nöjd med min inkomst (fast lite till vore kul)
97. Mitt favoritsmycke är en silverkedja runt vänster handled
98. Jag har arbetat på en brännskadeavdelning en hel sommar
99. Jag är ganska organiserad och strukturerad

100. Jag ska ha semester snart !!

--------------------------------------------------------------------

Sådär, nu kanske ni vet lite mer om mig än innan...

Kanske vill några av er andra, som "känner" mig, haka på och göra en sån här lista också ?

7 kommentarer:

Milla sa...

Det var en rolig lista att läsa! Jag ser att vi har många saker gemensamt men en del inte alls, det är ju sånt som är skoj när man kan se listor. Jag har tex storlek 36 på fossingarna åsså har jag pkt dit för fortkörning, två ggr! Jag ska absolut göra en liknande lista, men det blir nog när jag kommer hem från min semesterresa... Kram på dig och din väntan på semester...

Anonym sa...

Jätterolig lista! Hade ingen aning om att du var en jäkel på kanelbullar! :-) Ha det bäst! Kram! ;-)

Anonym sa...

Hejhej, sicken skojsig lista. En sådan måste jag ju fylla i ;) kram/anna

Anonym sa...

En godisgris som inte gillar glass!
Hela 22 när du tog körkort, ingen ålder på ett lejon väl?
Jag har tagit körkort två gånger, en gång som 24-åring i USA och så en för hm, snart fyra år sedan.
Fast DET var trögt.
För övrigt hänvisar jag till den 15 februari dennes då jag minsann avslöjade ALLT.
Eller tja, nått
=)

http://aniarasplace.spaces.msn.com/blog/cns!CCE05459E3D3CE9F!3404.entry

Solprinsessan Anna sa...

Yes - jag "snodde" listan från dig och tro det eller ej vi hade 21 saker gemensamt!

a.

Anonym sa...

Morrn Tierra..
Vilken bra ide.. Var jättekul att läsa din lista.. En sån måste jag försöka att få ihop..
Hägrar semestern nu? Hoppas verkligen den blir lyckad så att du kommer tillbaka pigg och kry med massor att berätta.. kramiz Nicki

Anonym sa...

Ojojoj...
Mkt har vi gemensam..
Göra en egen lista??? *flämt*
Det får bli framåt hösten när mitt datarum är ngt svalare än nu..
Håller på att smälta bort..
Ha en underbara semester min vän..
Kram
Cina