2008-10-20

Började ju bra...

F-n... h-vetes... j-la sk-t... URSÄKTA SPRÅKET, men jag blir så trött... och arg... på dessa idiotiska parkeringsregler...

Sedan i slutet av juli har jag parkerat bilen... varje morgon... på ungefär samma plats... och BETALT min avgift, drygt 90 kronor för en hel dag... och det har varit lugnt...

Så även denna morgon... TRODDE JAG... men tydligen stämde det inte idag... och jag har därför fått ett "litet fint presentkort" av Vägverket... nu när jag skulle ut och ta lite luft...

500 kronor i parkeringsböter !! Och skälet... jo, under perioden 15 oktober och fram till 15 april... får man inte stå på den där lilla gatan... på MÅNDAGAR... mellan 08.00 och 16.00...

Kunde man inte utrusta de där parkeringsautomaterna... med en varningssignal... som säger till, piper högt... när man betalar för tid då parkeringsförbud råder...

För att begära lite förståelse... från parkeringsvakterna som ju ser att jag betalt korrekt... det är nog att begära FÖR mycket...

De pengarna hade jag kunnat ha mycket roligare för... *suck*

//Tierra


Foto: SVT

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meh.... f-n vad drygt! :(
Håller med dig vännen...

Som du säger.. dem där pengarna hade du kunnat haft mycker roligare för.

Kram på dig hjärtat...
hoppas du får en hyffsad dag trots allt.. :)

Anonym sa...

Vilken jäkla otur. Försök ändå ringa, du kan inte få mer än nej. Jag håller tummarna för förståelse..

Ha det fint!
Kramen

K sa...

Drygt 90 kr för en dag! Jag som tycker 10-12 kr för ett besök på sjukhuset kostar för mig 1-2 ggr/vecka är mycket.
500 dessutom! Håller med - det går att göra mycket annat roligare för!
Försök överklaga - det är det värt. Lycka till!