2008-10-22

Aldrig, aldrig...

Det måste vara så... det är liksom aldrig mening att jag ska kunna får vara "glad & lycklig"... en enda kort liten stund ens... allting ska genast jävlas eller gå sönder...

När jag parkerade bilen... för en liten stund sedan... vad får jag då se... jo, någon djävla idiot har backat in i min nya bil... och gjort en repa/buckla i motorhuven !!!!

Varför ska man leva... när ALLTING i livet bara går åt h-vete...

Visst, det är "bara" en bil... i detta fall... men det går liksom igen, som en röd tråd genom allt jag gör och upplever... hur jag än bär mig åt... så går det åt h-vete...

//Tierra


Foto: En dålig bild från mobiltelefonen...

3 kommentarer:

Gisan sa...

Ibland kan "bara" en buckla kännas som en symbol för hela livet. Jag förstår känslan. Kramar...

Anonym sa...

Instämmer med Gisan - ibland tar "en sketen liten buckla" kommandot över tillvaron och metaforen är slående. Känner exakt likadant ibland - och även om betydligt mindre saker - och inte är sånt kul alls.
Vi är nog av liknande personlighetstyp du&jag. Man kan inte hjälpa att man grubblar och gräver ner sig mer än många andra i tillvarons dilemman. Har alltid undrat hur människor som kan skaka av sig allt är funtade...får nog ta och fråga Borthy och Amonym om det, för de verkar kunna knepet...
En av livets orättvisor tycker jag
- som dock är ganska förnöjd just nu.

KEEP ON FIGHTING YOUR DEMONS!

Tack för din kommentar till mitt inlägg om kvinnovåldet.

tycker vännen Socrate

Anonym sa...

hmmm knepet....ja inte vet jag....kanske det är mina finska gener....men när jag grottar ner mig...(för även jag gör det ibland) så efter ett tag känns det som jag ska kvävas och hela mitt väsen letar efter ljus och lösningar....kan liksom inte hålla emot.... Men så jädrans trist med bilen! Hoppas det inte svider för mycket i plånboken! Säger som Socrate keep on fighting....det är det enda man kan göra!
kram kram