2010-12-05

Det lyser en ensam stjärna...


2:a advent... och jag är här igen, med mina tankar... Det är mycket som har hänt och det skulle ta alldeles för lång tid (och bli mycket text) om jag skulle försöka återge detta... så jag nöjer mig med att stilla konstatera att jag är tillbaka på ruta ett... tillbaka bland skuggorna, av livet och mig själv...

Jag som kom så långt, ut på den andra sidan... och som för första gången på många år fick känna och uppleva allt det jag så länge längtat efter... men allt försvann igen, inte bara kärleken till & från en annan människa, utan också mitt arbete, mitt dagliga uppehälle, gick förlorat...

Jag är här igen... platsen där jag kan låta orden & bokstäverna fritt utvecklas... min egen avstjälpningsplats för tankar, känslor och funderingar... och just nu vet jag inte ens om det är rätt eller fel...

//Thomas

Inga kommentarer: