2008-12-05

Tröstlöst sökande...

Fredag eftermiddag... och jag har mest suttit vid datorn hela långa dagen... och med undantag för en eller annan frusen rökpaus... så har jag fortsatt mitt sökande... mitt tröstlösa sökande efter en ny plats att ställa tandborsten på... eller hänga upp jackan på efter jobbet... det är INTE lätt här i stan precis...

Jag varken vill... eller har råd att köpa något... inte än... nu handlar det mest bara om att hitta en plats där jag kan stänga dörren om mig själv... bygga grunden på nytt... och kanske, kanske lära mig SE livet igen... med insikter och erfarenheter i resväskan...

De senaste åren, kanske 2-3, har lärt mig massor... visat mig så mycket... både sånt jag aldrig trodde jag skulle få se... men också sådant jag aldrig ville se eller uppleva...

Det finns flera saker jag ångrar djupt... sånt som sagts, sånt som gjorts... från mitt och andras håll... men de går tyvärr aldrig att göra ogjorda... jag kommer för alltid att bära med mig dessa...

På vägen har jag förlorat mycket... men kanske samtidigt vunnit en del erfarenheter... om hur jag själv och människan i stort fungerar... kanske kan allt vara en ledstjärna framåt... så att jag åtminstone inte gör samma saker igen...

Klockan närmar sig hemgång... och jag har inte heller denna dag lyckats åstadkomma något som är värt att noteras... mörkret faller utanför fönstret och jag längtar hem till sängen...

Tror jag ska sova till på måndag...

//Tierra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid lika bra bilder ... jag blir lika förvånad varje gång.. Hur bär du dig åt?

Anonym sa...

En resa som är förskräcklig. Försök att tänka på att resten av livet som faktiskt är nästan hälften kvar kommer att bli riktigt bra när det värsta av det här är över. Kram

Anonym sa...

God förmiddag vännen.
Det är måndag och -20 grader här i norr. För en som gillar vinter och kyla (jag) så är det underbart "ute-väder".

Jag finns här. Tänker på dig och skickar positiv energi med jämna mellanrum.

Kram / lotta