2008-12-02

Pillertrillaren...

Jaha... hade väl aldrig trott att jag skulle behöva sånt... men nu är det i alla fall ett faktum... 395 kronor fattigare... och sängbordet "fullt" av små vita piller... med välkända namn...

Läkarbesöket idag blev väl i ärlighetens namn... inte riktigt så som jag förväntat mig... men det var nog bara min vanliga otur... som gjorde att besöket skede just denna dag... när 2 av vårdcentralens ordinarie läkare var borta... och de tre kvarvarande fick stressa sig igenom patienterna... så även mig...

Men hon hann förstå... hann tolka signalerna som funnits där länge nu... medicinerna är bara ett litet steg... ett högst tillfälligt stöd på vägen framåt och upp... och jag kommer följas... med fler och då förhoppningsvis tidsmässigt bättre besök... tid för samtal...

Det tar hårt på krafterna... att försöka leva... att se ett hopp... och det är en lång resa kvar... samtidigt som jag nog nu är så mycket närmare... än jag själv riktigt kan ta in... i allt detta som ännu är svartaste svart...

Men tittar och läser jag tillbaka i tiden... åren som gått... så har det hänt mycket... och NU... nu väntar kudden på mitt trötta, värkande huvud... tid att försöka få lite vila...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

6 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att du får hjälp och att du tar emot hjälpen vännen.

*kramar om länge*

Anonym sa...

Åh vad skönt att höra att du fått hjälp! Var riktigt orolig där ett tag. Förstår (tror jag...) att det känns tufft med pillrena men se dom som hjälpmedel till att hitta dina egna resurser. När man är så helt under isen, inte sover och mår piss så kan man inte mobilsera krafter att hjälpa sig själv och ta beslut i rätt riktning. Pillrena behövs för att din kropp ska få läka och vila.
Jobba på nu! Ett myrsteg i taget!
kram

malve sa...

Nu kanske du äntligen kan få lite krafter kvar till annat. Och få må lite bättre.

Mitt högst tillfälliga pillerintag har nu varat i 1,5 år drygt. Men jag ser inte längre någon brådska med att trappa ner. I sinom tid slutar jag. Det är ju inte vanebildande och det tar tid för hjärnan att skapa nya kopplingar. (För det är det som medicinen är så bra på. Dina orostankar har skapat motorvägar i hjärnan och för att få till nya tankebanor behöver det gamla mönstret brytas.)

Lycka till!!!!!

Anonym sa...

Skönt att du fick lite hjälp på traven. Du ska se att det kommer en tid då det känns lite ljusare för dig.
Ta väl hand om dig..
Kramar om
Annelie

Gisan sa...

Så skönt att du blev "hörd" trots tidspressen. Jag önskar dig god sömn och lugnare själ! Kramar...

Anonym sa...

För mig hjälpte det att se klarare och bli starkare av att jag tog sömntablett och verkligen sov, vilade tryckkockaren i skallen!
Tänk på att det bara är under en begränsad tid du behöver tabletternas hjälp. Var rädd om dig. Våga ta dem.
Kram