2008-11-20

Tröttast...

Trött... jag är så fruktansvärt trött... varenda liten cell i kroppen är slut... och meningen med att leva... lusten att uppleva avtar...

Inget blir eller är som det ska... verkligheten allt längre bort... och mer främmande... minnet sviker och allt blir mest en grå sörja av fragment... som snurrar på högsta fart i skallen...

Jag får allt svårade att se varför jag ens ska gå upp ur sängen... jag "missköter" mina arbetsuppgifter... i alla fall enligt vissa... och jag klarar inte av den minsta lilla motgång längre...

Jag vill nog helst bara bort från nästan allting... inte synas, gömma mig... verkligheten har inget för mig att ge eller ens ta emot... inget spelar längre någon roll...

Allt tröttare... allt svagare... har inget mer att ge... jag vill bara få somna... någonstans... varm, trygg... utan ångest och rädsla...

Jag går nog från jobbet strax... klara inte av att sitta still... och med glasartad blick... bara glo på bildskärmens flimmer...

//Tierra


Foto: Tierra

Inga kommentarer: