2008-11-14

Om jag gör så här...

Tänker... om jag bara låter bli... att ens försöka somna i natt... så kanske jag slipper en upprepning av gårdagen... slipper vakna med odjuret... som slår klorna i bröstet... som flinar nedlåtande åt min oförmåga... slipper känna smärtan...

Nej, det är väl inte så troligt... men jag sitter i alla fall här i min säng... klarvaken... med den bärbara datorn i knät... och hör hur både djur och människor sover i huset...

Varför är man inte trött... vill och kan somna... när hela kroppen är fullständigt utmattad... varför är man då till synes mycket piggare än någonsin ?

Kan skrivandet fylla samma funktion som att räkna får ? Nej, det verkar inte heller särskilt troligt... för alla tankar nu... tycks klarare och tydligare... än på dagen... vilket självklart inte är sant...

Dessa vakna timmar kommer förstås att straffa sig... på något vis kommer det att ge effekter och symptom... men, som någon av ungarna skulle sagt "spela roll"...

Det går väl "sådär"... med att följa min lilla "önskelista" jag skrev häromdagen... eller kanske inte alls... om bara ett par, tre timmar kommer ännu en gryning... en ny dag med nya försök...

Ska i alla fall inte skriva mer här i natt... jag ska se om det finns något att kolla på TV:n... Tack gode gud för att många kanaler sänder dygnet runt numera... och skulle det vara för trist... så får jag väl antingen läsa något... eller starta upp datorn igen...

Kram på er allihop !

//Tierra

4 kommentarer:

Gisan sa...

Fy för sömnlösa nätter! De tar nästan död på en. Hade jag inte fått hjälp med mina sömnproblem vet jag inte vad jag hade gjort. Så jag förstår dina känslor skulle jag tro. Stora kramar...

Anonym sa...

Åh, en liten kram från dig!!! Härligt :D
KRAM tillbaka vännen.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Min yoga lärare säger att man ska räkna baklänges från 27. Ett för varje ut- och inandning. Och om man börjar tänka på något annat ska man börja om på 27. Lugnt och metodiskt och bara koncentrerar sig på sifforna... väldigt svårt! Gisses vad tankar man har som tränger sig in!

stella sweden sa...

...du behöver en kram o du får enn...