2008-11-10

Små steg - starka känslor...

Den förra listan är kastad... ihopknycklad, sönderriven och förvisad till papperskorgen... nu gör jag en ny... ett nytt försök att dela upp resan i delmål... personliga och känslomässiga...

Börjar inifrån denna gång... sånt som jag måste klara i mig själv, sånt som gör ont... allt för att hitta styrkan... och ta mig till nästa delmål... nästa nivå... i min takt, för MIN skull...

  • Börja äta igen... oftare och mer... utan ångest...
  • Söka hjälp... stöd från dem som kan sånt här...
  • Ge mig själv vila... genom att sova mer...
  • Stärka tron på mig själv... på vem jag är, vad jag kan ge...
  • Bryta isoleringen... visa mitt riktiga jag...
  • Återfå en positiv livssyn... se att ljuset finns...
  • Våga mer... inte låta rädslan styra...
  • Se möjligheterna... inte bara hindren...
Nästa nivå är den andra listan... den med alla praktiska punkter... den som jag bara kan nå själv... när punkterna ovan är påbörjade eller klara...

När jag nu ser listan nerskriven... så ser allt så enkelt ut... MEN jag vet... att det INTE är punkter... som jag med lätthet kommer klara av... det kommer göra ONT... det kommer att TA EMOT... och jag kommer säkert ramla ner ett steg ibland...

Kan dock konstatera... att jag i alla fall fick i mig lite mat till lunch idag... men det är jobbigt... och det känns...

//Tierra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra min vän.
Om man nu betraktar listan och du lyckades äta en del till lunch måste ju detta kallas att ha nått ett delmål. BRA ! Små, små, små steg framåt, men dock framåt.
Jag hejar på dej i din strävan och ingen ska komma och säga att viljan saknas...det har du ju så klart bevisat i din blogg flera gånger. Kraften måste finnas också men den kommer sakteliga när du börjar komma bara en liten, liten bit...och så blir du starkare och starkare.
MÅNGA STÖDER DEJ PÅ NÄTET!

vännen Socrate

Anonym sa...

Du får ta en dag i taget och kom ihåg - äta bör man annars dör man... Mat = energi = bra. Ät lite fler gånger om dagen.

Anonym sa...

Du ser...ett steg på väg =)

Kramar Annelie

Anonym sa...

Listor är alltid bra=) Brukar ge lite distans och som du säger delmål är viktigt! Bra jobbat med maten!
kram till dig!