2007-07-09

Skarpare blick...

Även jag måste nu till sist inse faktum... jag blir äldre... och synen sämre... så pass mycket att det blivit allt svårare... att läsa en liten text... som i en tidning, bok eller på datorskärmen...

Så... idag var det då dags... att krypa till korset... och köpa ett par läsglasögon... ni vet, sådana där "billiga" som finns på t.ex. apoteket eller på Clas Olsson... till priser från 15 kr och upp till 250 kr...

Hittade ett par för 49 kr på just Clas Olsson... får duga för mig så länge... ser i alla fall texten bättre nu... om jag ser bra ut är en helt annan fråga...

Som ni förstår... än så länge bara hemma... om än frånvarande från datorn... men jag lyckades stjäla en liten stund idag igen...

Kanske... kanske lyckas vi ta oss i väg någonstans i slutet av denna vecka... tiden får utvisa... just nu saknar jag mest... er allihop...

Ha en fortsatt bra vecka !

9 kommentarer:

Isprinsessan sa...

Jag ska göra allt vad jag kan för att se till att du får åtminstone lite sol på din semester. För det känns ju alltid enklare att hitta på saker eller göra dagsutflykter om de inte behöver vara vattentäta...

Allt gott till dig
a.

PS. Läsglasögon har införskaffats även här men jag kommer aldrig ihåg att använda dem... en mycket selektiv minneslucka...

Anonym sa...

Njut av din semester,trots att inte vädret är det bästa...men barnen kanske gläds över det.Ha det fint!

Anonym sa...

He, så du är uppe och bloggar lite i alla fall, din gamle skojare ;-)
Ack ja, det där med för korta armar känner jag allt till.
Det värsta är att de bara verkar bli kortare och kortare och snabbt går det också.
Fast det vore nog idé att gå och kolla synen din hos en riktig optiker, inte bara chansa hos Claes.
Är väl ofta så att det med åren även dyker upp nåt litet brytningsfel som också måste rättas till.
Eller så.
See you!
=)

Anonym sa...

Bättre att se ordentligt än inte... Så läsglas var nog bra!!!

Hoppas på bättre väder för dig så att ni kan komma iväg på något matnyttigt!!!

Ha det gott nu!!!

Anonym sa...

ja inte blir vi yngre..
fast än man känner sig så i själen.
men glasögon gör ju inget..
hoppas att ni kommer er iväg..kram Anna-karin

Anonym sa...

Hoppas du har det bra!

**MY LIFE** sa...

Nästa år MÅSTE jag få råd att byta brillor. börjar se kasst med mina.
Ha det gott
*XENA*

stella sweden sa...

Jo vem fan (ursäkta svärandet) har råd att gå till en riktig optikter? Köper mina på Rusta och det funkar...

Det ÄR svårt att hålla sig borta från bloggvärlden..jag har inte skrivit så mycket..mest kommenterat:)

**MY LIFE** sa...

Tittar in o lämnar ett litet avtryck här hos dig.
Åker mot Dalarna i kväll. Ska stanna lite hos en väninna jag fått genom chatten på vägen upp.
Ska bli skoj..
Saknar dig här och längtar tills du är tillbaka
**XENA**